انتخابات 92 در آئینه رسانه‌ها؛ تهدید جریان انحرافی به افشای سی دی قرمز/نتایج آخرین نظر سنجی/هزینه‌های گزاف برای فیلم های تبلیغاتی

از مهمترین اخبار انتخاباتی امروز می‌توان به امیدواری لیدر جریان انحرافی برای احراز صلاحیت و ادعای جالب یک نامزد تائید صلاحیت نشده درباره کاندیداتوری اشاره کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، کمتر از بیست روز تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این در حالی است که اخبار موثق و غیر موثق حول […]

IMG11164773

از مهمترین اخبار انتخاباتی امروز می‌توان به امیدواری لیدر جریان انحرافی برای احراز صلاحیت و ادعای جالب یک نامزد تائید صلاحیت نشده درباره کاندیداتوری اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمتر از بیست روز تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این در حالی است که اخبار موثق و غیر موثق حول این انتخابات و کاندیداهای احتمالی آن هر روز در رسانه های کشور منتشر می شود. خبرگزاری مهر برخی از مهمترین این اخبار را به صورت روزانه منتشر می کند.

تهدید جریان انحرافی به افشای سی دی قرمز
فارس : عوامل جریان انحرافی در جلسات خود اعلام کردند ما یک سی دی قرمز داریم که در آن ناگفته‌ها و افشاگری‌ها فراوانی موجود است؛ اگر این سی دی پخش شود سرنوشت انتخابات عوض می‌شود.

ولایتی گزینه جبهه‌پیروان خط امام‌ورهبری در انتخابات ریاست‌جمهوری
خانه ملت : حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ، از اعلام نظر جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره تعیین کاندیدای نهایی این جبهه در انتخابات ریاست‌جمهوری تا پایان امروز دوشنبه ۶ خرداد خبر داد و گفت: هم‌ا‌کنون گرایش اعضای جبهه پیروان به سمت ولایتی است.

نماینده ادوار مجلس، با اعلام اینکه امروز قرار است که اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری با آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز دیدار داشته باشند، افزود: گزینه نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری متشکل از حزب مؤتلفه و جامعه مهندسین بعد از این دیدار تعیین می‌شود، اما اکثریت اعضای جبهه پیروان از ولایتی حمایت کرده‌اند.

ادعای جالب یک نامزد تائید صلاحیت نشده درباره کاندیداتوری
فارس : اخیراً یکی از کاندیداهایی که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشد در جلسه‌ای با اعضای ستاد خود اعلام کرده من دو دلیل برای آمدن به صحنه انتخابات داشتم ، یکی خنثی سازی طرح تصویب شده در کنگره آمریکا مبنی بر اجازه به رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران در هر زمان،دوم مقابله با طرح تجزیه آذربایجان ایران که بسیار جدی شده است.

نتایج آخرین نظر سنجی های انجام شده در کشور
الف : نظرسنجی یک نهاد معتبر در روز چهارم خرداد ماه از ۸ نامزد نهائی که در سراسر کشور بصورت میدانی صورت گرفته است و در مراکز استانها و از هر استان نیز دو شهر و از هر شهر نیز دو روستا انتخاب شده است، نتایج زیر را داشته است:

محمد باقر قالیباف ۲۱ درصد؛ سعید جلیلی ۱۱.۳ درصد؛ علی اکبر ولایتی ۱۱.۱ درصد؛ محسن رضائی ۸.۲ درصد؛ غلامعلی حدادعادل ۶.۴ درصد؛ محمدرضا عارف ۵.۲ درصد؛ حسن روحانی ۳.۳ درصد و محمدغرضی ۰.۹ درصد .

دیدار های منظم عارف و سید محمد خاتمی
فارس : سیدحسن رسولی سخنگوی ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف درباره دیدار روز گذشته عارف و هاشمی ‌رفسنجانی گفت: این دیدار در ادامه بحث‌های قبلی در خصوص کناره‌گیری آقای عارف در صورت حضور قطعی آیت‌الله هاشمی انجام شده و یک ملاقات شخصی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این دیدار صحبتی در مورد حمایت آقای هاشمی از عارف نشد؟ تصریح کرد: فضای بحث وارد این موضوع نشد و ما باید قدری پیش برویم چرا که الان زمان طرح چنین مسائلی نیست.

سخنگوی ستاد انتخاباتی عارف در پایان در خصوص دیدار عارف و خاتمی نیز توضیح داد که این دو به‌طور مستمر و هر دو روز یک‌بار دیدار دارند.

قالیباف از خدا می‌خواست که رقیب او جلیلی باشد
شرق : صادق زیبا کلام با اشاره به اینکه با حذف هاشمی‌رفسنجانی از انتخابات، آرای جلیلی به هیچ‌وجه افزایش نیافت گفت : با حذف هاشمی‌رفسنجانی شانس قالیباف زیاد شده است. هر چه جلیلی بیشتر و بیشتر به‌عنوان نامزد اصولگرایان معرفی ‌شود شانس قالیباف برای پیروزی در انتخابات افزایش می‌یابد.

وی افزود : جریان رقیب اصلی جلیلی در انتخابات نه ولایتی، نه غرضی، نه حدادعادل، نه رضایی بلکه قالیباف است. تمام کاستی‌‌ای که جلیلی در جذابیت و جذب مخاطب در سخنرانی دارد، قالیباف برای مخاطب جبران می‌کند. قالیباف از خدا می‌خواست که رقیب او فردی مانند جلیلی باشد. تا یک‌هفته پیش قالیباف با کابوس هاشمی مواجه بود که می‌توانست تمام رویاهای او را نقش بر آب کند. اکنون با کنار گذاشته‌شدن هاشمی گزینه‌ای مقابل قالیباف قرار گرفته که شانس او را چندبرابر کرده است. به نظر می‌رسد تمام موازنه‌ها و علایم به نفع قالیباف شده است.

زیبا کلام با اشاره به اینکه از بین همه این نامزدهای جبهه اصولگرا، قالیباف به اصلاح طلبان نزدیک‌تر است گفت : من از مهر سال گذشته گفتم بهتر است که اصلاح‌طلبان نامزد خودشان را کنار بگذارند و پشت سر ناطق نوری یا قالیباف بروند. آقای ناطق نوری که در انتخابات حاضر نشد اما قالیباف همچنان گزینه پیش روی این جریان است. جالب است که نزدیکان آقای قالیباف با من تماس می‌گیرند و می‌گویند تو اگر درباره قالیباف صحبت نکنی بهترین خدمت و کمک را کرده‌ای. اما واقعیت امر این است که اگر قالیباف رییس‌جمهور شود، چاره‌ای ندارد که اقتصاد کشور را در مسیر توسعه حرکت دهد. در این راستا توسعه سیاسی را هم به صورت اجتناب‌ناپذیری پیش می‌برد.

امیدواری لیدر جریان انحرافی برای احراز صلاحیت
فارس: با وجود عدم احراز صلاحیت لیدر جریان انحرافی از سوی شوراری نگهبان وی با اعضای ستاد خود دیدارهای روتین خود را داشته و در جلسه اخیر خود اعلام کرده است: ما برمی‌گردیم؛ 48 ساعت قبل از رای گیری تایید و با 33 میلیون رای رئیس جمهور می‌شوم.

هزینه‌های گزاف برای فیلم های تبلیغاتی
فارس : باتوجه به شیوه جدید تبلیغات در دوره‌های اخیر و انجام برنامه‌های تلویزیونی، به نظر می‌رسد کاندیداها کمتر تمایل به انجام تبلیغات سنتی از قبیل چاپ پوستر دارند.اما در این میان، بیشترین هزینه صرف ساخت فیلم‌های تبلیغاتی شده که بنا بر شنیده‌ها به طور متوسط برای ساخت این مستندها برخلاف گفته‌های رسمی هزینه‌های گزافی پرداخت شده است.؛ گفتنی است هر کاندیدا می تواند دو مستند 30 دقیقه برای پخش از رسانه ملی داشته باشد.