بررسی روند اجرای مصوبات دولت- دلفان/ داغ این درمانگاه بر دل چه وزیرانی ماند/ حکایت ورزشگاهی بدون زمین!

روایت اجرای مصوبات هیئت دولت در شهرستان دلفان حکایت جالبی است، حکایت یک درمانگاه کوچک که تاکنون چهار وزیر را به خود دیده ولی هنوز تمام نشده است. به گزارش  مهر، بررسی مصوبات سفرهای اول تا سوم هیئت دولت در شهرستان دلفان حاوی نکات قابل تاملی است که در این گزارش به آن اشاره می […]

روایت اجرای مصوبات هیئت دولت در شهرستان دلفان حکایت جالبی است، حکایت یک درمانگاه کوچک که تاکنون چهار وزیر را به خود دیده ولی هنوز تمام نشده است.

به گزارش  مهر، بررسی مصوبات سفرهای اول تا سوم هیئت دولت در شهرستان دلفان حاوی نکات قابل تاملی است که در این گزارش به آن اشاره می شود.

در سفر نخست هیئت دولت به استان لرستان 42 مصوبه برای شهرستان دلفان به تصویب رسید که به گفته مسئولان این شهرستان از این مصوبات 93 درصد اجرایی شده است.

و اما اگر در این رقم 93 درصدی ریز شویم متوجه مصوبات مهمی می شویم که در طول هشت سال دولت نهم و دهم زمینه اجرایی شدن پیدا نکرده اند، موضوعی که شاید در آمار سرجمع 93 درصدی نتوان اثری از آنها پیدا کرد.

ساخت ورزشگاه كارگران نورآباد از جمله این مصوبات است كه تاكنون حتي زمين آن نيز شناسايي نشده است تا این مصوبه مهم همچنان روی زمین باقی بماند.

اختصاص سهم شهرستان دلفان از ساخت 31 واحد توليدي بزرگ، ايجاد واحد توليد خوراك پتروشيمي در دلفان و كمك به ساخت انبار مكانيزه گندم از دیگر مصوبات سفر نخست هیئت دولت به این شهرستان بوده است که متاسفانه هیچ کدام رنگ تحقق را به خود ندیدند. البته باید به این مصوبات احداث جاده كمر بندي نورآباد – كرمانشاه را نیز اضافه کرد که گفته می شود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

و اما سفر دوم هیئت دولت به استان لرستان برای شهرستان دلفان 74 مصوبه به همراه داشت که به گفته مسئولان 70 درصد این مصوبات عملیاتی شده است.

شاید یکی از مهم ترین مصوبات این سفر که در میان لیست مسئولان با نام اجرایی شده به آن اشاره شده است درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دلفان است، درمانگاهی که پس از گذشت نزدیک به شش سال همچنان تنها 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تازه اواخر سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

این در حالیست که همزمان با سفر دوم هیئت دولت به استان لرستان و شهرستان نورآباد در سال 87 کلنگ ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی شهرستان دلفان با حضور وزیر وقت رفاه و تامین اجتماعی و جمعی از مسئولان تامین اجتماعی استان و شهرستان به زمین زده شد.

جالب اینجاست که این درمانگاه تاکنون چهار وزیر را به خود دیده است ولی به نوعی داغ تکمیل آن بر دل همه این وزرا مانده است.

عبدالرضا مصری، وزیری بود که کلنگ این درمانگاه را بر زمین زد تا پس از او صادق محصولی،عبدالرضا شیخ الاسلامی و اسدالله عباسی نیز در راس وزارت سابق رفاه و وزارتخانه ادغام شده كار، تعاون و رفاه قرار بگیرند ولی این درمانگاه تمام نشود.

این در حالیست که شهرستان 145 هزار نفری دلفان با بیش از 33 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی یکی از شهرستانهای محروم لرستان به لحاظ امکانات درمانی محسوب می شود به طوریکه احداث این درمانگاه همواره در صدر مطالبات مردم قرار داشته است.

هم اکنون تنها یک بیمارستان دولتی در این شهرستان وجود دارد که پاسخگوی نیازهای مردم این شهرستان با جمعیت حدود 150 هزار نفری نیست.

در حال حاضر این درمانگاه که تنها چندماهی است – پس از گذشت نزدیک به 6 سال – عملیات آن آغاز شده در حد پی کنی و فونداسیون باقی مانده و به گفته مسئولان 15 درصد پشرفت فیزیکی دارد و معلوم نیست چند وزیر دیگر خواهد دید تا به پایان برسد.

و اما دور سوم سفر هیئت دولت به استان لرستان برای شهرستان دلفان 92 مصوبه به دنال داشت، مصوباتی که تنها به گفته مسئولان 35 درصد آنها زمینه اجرا شدن پیدا کرده اند.

در میان مصوبات اجرا نشده سفر سوم هیئت دولت می توان به مصوباتی چون احداث ساختمان پزشكي قانوني،  جهت برقدار نمودن 30 روستاي زير 20 خانوار و تکمیل طرح مسکن مهر این شهرستان برخورد.

این در حالیست که مسكن مهر 641 واحدی شهرستان دلفان هم اكنون پس از گذشت سالها از اجرای این طرح در کشور با 50 درصد پيشرفت كاري نسبت به ساير شهرستانهاي استان رتبه آخر را دارد.

هر چند که بسیاری از مصوبات سفرهای هیئت دولت در شهرستان دلفان روی زمین مانده است ولی امید می رود در سفر چهارم بتوان بخشی از این مصوبات را زنده کرد؛ موضوعی که البته نمی توان چندان به آن خوش بین بود.