آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی کوهدشت

    خبر ویژه: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی شهرستان کوهدشت خبر داد.   به گزارش لکنا به نقل از ایسنا منطقه لرستان، حجت‎الله بیرانوند در جمع خبرنگاران گفت: قرار است این پتروشیمی در زمینی به مساحت 120 هکتار در شهرستان کوهدشت احداث شود.   وی با بیان […]

 

petrochemical

 

خبر ویژه: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی شهرستان کوهدشت خبر داد.

 

به گزارش لکنا به نقل از ایسنا منطقه لرستان، حجت‎الله بیرانوند در جمع خبرنگاران گفت: قرار است این پتروشیمی در زمینی به مساحت 120 هکتار در شهرستان کوهدشت احداث شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر توسعه اقتصادی، زمینه اشتغال برای تعداد از جوانان استان را فراهم می‎کند، بیان کرد: در این راستا دو مجتمع پتروشیمی با حجم سرمایه‎گذاری 300 میلیون دلار در شهرستان کوهدشت به بهره‎برداری می‎رسد تا توسعه اقتصادی در این شهرستان را شاهد باشیم.

 

بیرانوند افزود: همچنین پالایشگاه پلدختر نیز با یک شرکت خصوصی عقد قرارداد شده که تاکنون به دلیل داشتن مشکل زیست محیطی اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

این مقام مسوول اظهار کرد: اکنون با رفع این مشکل، با یکی از دو سرمایه‎گذار بخش خصوصی قرارداد منعقد خواهد شد.

 

بیرانوند با اشاره به اینکه در صورت انجام این اقدام گام موثری در جهت انجام این طرح اقتصادی نیز صورت می‎گیرد، ادامه داد: در شهرستان ازنا نیز ظرفیت فولاد ازنا، بیش ازسه میلیون و 200 تن ورق فولادی است.

 

این مقام مسوول با اشاره به بایرافلاک لرستان گفت: با یک هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‎گذاری 20 درصد پیشرفت فاز اول این طرح است، این طرح در قالب مهر ماندگار در آینده‎ای نزدیک با حضور مسوولان کشوری به بهره‎برداری می‎رسد.

 

وی در خصوص افزایش قیمت‎ها و هرج و مرج در استان نیز تاکید کرد: براساس بررسی‎های انجام شده در میان 31 استان کشور، لرستان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

 

بیرانوند با اشاره به اینکه هرگونه تغییر قیمت بر اساس مصوبات است، افزود: نوسانات قیمت خاص لرستان نیست و تغییرات قیمتی قابل کتمان نیست.