80 درصد زباله‌های شهر کرمانشاه بازیافت می‌شود

      معاون انسانی محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، نام‌گذاری نمادین یک روز به عنوان «روز زمین پاک» نشان از دغدغه‌ی جهانی برای حفاظت از محیط زیست و زمین دارد.    به گزارش لکنا؛ «فریدون یاوری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز زمین پاک یک روز جهانی است که به همه مردم […]

Recycling
 
 
 
معاون انسانی محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، نام‌گذاری نمادین یک روز به عنوان «روز زمین پاک» نشان از دغدغه‌ی جهانی برای حفاظت از محیط زیست و زمین دارد.
 
 به گزارش لکنا؛ «فریدون یاوری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز زمین پاک یک روز جهانی است که به همه مردم ندا می‌دهد خطر آلودگی و تخریب زمین را تهدید می‌کند و فرصتی است تا بیشتر از محیط طبیعی و منابع خدادادی روی کره زمین حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: روز زمین پاک یعنی هر عاملی که سبب تخریب و آلودگی آب، خاک، هوا، محیط زیست، منابع طبیعی، گونه‌های گیاهی و جانوری شود را بشناسیم و در صدد حذف آنها برآییم.

معاون انسانی محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص وضعیت محیط زیست کرمانشاه هم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 80 درصد زباله‌های خانگی شهر کرمانشاه در قالب طرح بیوکمپوست مدیریت و بازیافت می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت سه شرکت در حوزه‌ی بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی شهر کرمانشاه، ادامه داد: این شرکت‌ها پس از حمل زباله‌های آلوده و عفونی، آنها را به وسیله «اتوکلاو» بی‌خطر کرده و سپس در محل مشخص دفن می‌کنند.

معاون انسانی محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: برای مدیریت زباله شهرستان‌ها هم برنامه‌ریزی کردیم و یک محل برای دفن زباله شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب و محل دیگری نیز برای شهرستان‌های صحنه، کنگاور و سنقر در نظر گرفته شده است.

یاوری مهم‌ترین عامل فعلی آلودگی شهر کرمانشاه را پدیده ریزگردها دانست که خود ما نیز هیچ دخلی در آن نداریم و کاملاً ناخواسته است.

وی در پایان سازمان محیط زیست را یک سازمان هماهنگ‌کننده دانست که به تنهایی نمی‌تواند حفاظت و نگهداری محیط زیست را به‌طور کامل انجام دهد و از مردم خواست در نگهداری محیط زیست نهایت همکاری را داشته باشند.