انتصاب و انتخاب مدیران ضابطه مند می شود / فرهنگیان می توانند نظرات خود را در مورد انتصاب مدیران اعلام کنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولین از شبکه افلاک لرستان با اشاره به ساماندهی فرایند انتخاب و انتصاب مدیران گفت : فرهنگیان می توانند راهکارهای خود را برای تدوین فرایند جدید به رایانامه shayesteh@medu.ir ارسال کنند. به گزارش کشکان؛ خدانظر دریکوند شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مدارس را از جمله […]

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولین از شبکه افلاک لرستان با اشاره به ساماندهی فرایند انتخاب و انتصاب مدیران گفت : فرهنگیان می توانند راهکارهای خود را برای تدوین فرایند جدید به رایانامه shayesteh@medu.ir ارسال کنند.

به گزارش کشکان؛ خدانظر دریکوند شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مدارس را از جمله راهبردهای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: بر اساس این فرایند  تمام کسانی که توانایی و شرایط لازم را دارند می‌توانند کاندیدای مدیریت شوند تا تنها معیار انتخاب مدیر مدرسه شناخت مدیر منطقه از او نباشد.

وی خاطر نشان کرد : سازوکار این فراخوان این‌گونه است که سامانه‌ای ایجاد می شود تا چنانچه مدیری خواست از پست مدیریت مدرسه خارج شود؛ تمام کسانی که می‌خواهند مدیر شوند و شرایط لازم را دارند در آن سامانه کاندیداتوری خود را اعلام می‌کنند.

دریکوند ادامه داد: سامانه به‌صورت هوشمند شرایط اعلام‌شده از طرف افراد و شرایط استاندارد را چک می‌کند و امتیازها را به کمیته‌ای ارائه می‌دهند و  کمیته آن امتیازها را بررسی می‌کند و با بعضی‌ها مصاحبه می‌کند؛ و لیست نفرات برتر را به روسای آموزش و پرورش اعلام می کند.

وی اضافه کرد : فهرست امتیازها در دست رئیس منطقه گذاشته می‌شود و رئیس منطقه می‌تواند از میان آن‌هایی که توانایی و امتیاز لازم را دارند مدیر مدرسه را انتخاب می‌کند.

دریکوند از فرهنگیان خواست تا نظراتو پیشنهادات خود  را به رایانامه shayesteh@medu.irبفرستند.

دریکوند در ادامه تاکید کرد: این اقدام می تواند  مقدمات شایسته‌ سالاری را در آموزش ‌و پرورش فراهم کند.

وی در ادامه سخنان خود به تنگناهای مالی آموزش و پرورش اشاره کردو افزود : مدارس با مشکلات مادی مواجهند و بدون مشارکت خانواده ها قادر به انجام رسالت خود نیستند ؛ اما این مشارکت باید داوطلبانه ، خیرخواهانه و اختیاری باشدو ما به هیچ وجه نمی پذیریم دانش آموزی برای مشارکت تحت فشار قرار گیرد و مجبور به مشارکت شود .

دریکوند در ادامه تعدد مدارس را مانعی در مسیر رقابتی شدن فضای مدارس عنوان کردو گفت :  بنای کار معلم در کلاس درس کتاب های درسی است و بیشترین تاکید بر آموزش محتوای  کتب درسی است و هیچ معلمی مجاز نیست دانش آموزان را مجبور به تهیه کتب کمک آموزشی کندو یا محتوای کتب کمک آموزشی خاصی را در کلاس درس تدریس کند .

وی در ادامه به دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: هدف از این دعوت طرح مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت نمایندگان برای رفع موانع پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت بود.