گزارش کامل کشکان از مراسم تکریم و معارفه استاندار لرستان+تصاویر

مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید لرستان برگزار شد. این مراسم با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر جبارزاده و دکتر سامانی معاونین سیاسی و حقوقی وزیر، آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان، مهندس بازوند و دکتر خادمی استانداران سابق و جدید لرستان، نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیران […]

مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید لرستان برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر جبارزاده و دکتر سامانی معاونین سیاسی و حقوقی وزیر، آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان، مهندس بازوند و دکتر خادمی استانداران سابق و جدید لرستان، نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاه های اجرایی، کارکنان ستادی استانداری لرستان و دبیران احزاب اصلاح طلب لرستان برگزار شد.

دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و همراهان در بدو ورود به لرستان با حضرت آیت الله میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار کردند.

حضرت آیت الله میر عمادی نماینده ی ولی فقیه در لرستان در این دیدار گفت:

-خط قرمز ما وحدت و انسجام است.

-حقیقتاً شخصیت جناب مهندس بازوند شخصیتی جهادی و تلاشگر است و خدمات ایشان خدماتی ماندگار و بزرگ با وجود همه ی تنگناها بوده است. کارنامه ی ایشان درخشان و قابل قبول است و مردم قدرشناس لرستان؛ قدر این کارها را بخوبی می دانند.

-به آقای دکتر خادمی خوش آمد می گویم. مردم به دنبال خدمت هستند. مدیریت در نظام اسلامی مترادف با خدمت است.

-با وحدت و انسجام می توان به مردم خدمت کرد. امید است شاهد شتاب بیشتر روند تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی در لرستان باشیم.

دکتر حمیدرضا کاظمی رییس مجمع نمایندگان استان در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید لرستان گفت:

-اولویت اول استان رسیدگی به وضعیت اشتغال است. ظرفیت های لرستان در بخش های مختلف صنعت، گردشگری و اقتصاد شرایطی را فراهم می کند که به تمام مناطق استان نگاه متوازن برای پیشرفت داشته باشیم.

-عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی سرشار از وفاداری و همراهی مردم لرستان است.

-بررسی دقیق وضعیت بیکاری در استان؛ رفع موانع سرمایه گذاری و پی گیری وصول حقابه های استان و رسیدگی به زیر ساختهای اصلی همچون راه و چهارخطه ها و…
-تعامل بیش از گذشته با مجامع مختلف از جمله نمایندگان، روحانیون، دانشگاهیان و… از اهم انتظارات از استاندار محترم جدید لرستان است که البته باید به جناب آقای مهندس بازوند هم خداقوت گفته و از ایشان تشکر کنیم.

مهندس بازوند استاندار پیشین لرستان نیز در این مراسم گفت:

از ریاست محترم جمهور، هیئت محترم دولت بویژه وزیر محترم کشور، مردم قدرشناس و شریف و با محبت و اصیل لرستان، نماینده ی معزز ولی فقیه بعنوان محور انگیزه بخش وحدت‌‌‌، نمایندگان محترم و خدوم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، فرمانده محترم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا “ص”، اعضای محترم شورای تامین بویژه در برگزاری موفق انتخابات، مدیران و مسئولان استان و خانواده های محترم شان، کنشگران و فعالان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، اصحاب دلسوز و عاشق رسانه در بخش های مختلف، خانواده های معظم شهدا، از همه و همه تشکر می کنم…

بهره برداری چهار سد بزرگ، احیای کشت و صنعت به کما رفته؛ کارخانه لاستیک سازی، کارخانه فولاد ازنا، احیای دریاچه ی کیو؛ بوستان بزرگ شاپوری، سرمایه گذاری بزرگ بخش خصوصی خارجی در صنایع گلخانه و شیلات، ساختمان جدید استانداری، باز کردن پای بخش خصوصی و سرمایه گذاران به استان تنها گوشه ای از خدماتی است که تمام توان خود و همکارانم را برای تحقق آن به کار گرفتم.

دکتر سید موسی خادمی استاندار جدید لرستان نیز در این آئین اظهار داشت:

-تمام تلاش خود را برای بهره گیری از تمام ظرفیت های لرستان در بخش های مختلف به کار خواهم گرفت.

-بنده با افتخار یک شهروند لر هستم و از امروز به بعد لر لرستان خواهم بود.

-ظرفیت های بزرگی چون نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان محترم خبرگان و مجلس؛ روحانیت معظم؛ نخبگان و اساتید، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و آحاد مردم با اصالت لرستان؛ سرمایه های اصلی این دیارند که محل کار بنده؛ محل بهره مندی از نظرها و پیشنهادها و راهکارهای همه ی این عزیزان است.

دکتر رحمانی فضلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

-ان شاءالله با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان لرستان شاهد پیشرفت این استان باشیم/ تاکید رئیس جمهور بر همکارى و همدلى استاندار با نماینده ولى فقیه در پیشبرد اهداف

-وزیر کشور با ابلاغ سلام رئیس جمهوری به نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: ان شاءلله با پشتیانی و حمایت شما از دوستان در استانداری شاهد پیشرفت بیش از پیش این استان در بخش های مختلف باشیم.

-به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور عصر امروز پس از ورود به استان لرستان با حضور در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد میر عمادى» دیدار و گفت و گو کرد.

-رحمانی فضلی در ابتدای این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری به وی اظهار داشت: از جنابعالى بابت حمایت همه جانبه ای که در طول ۴ سال اخیر از استاندار داشتید تشکر دارم.

-وی تصریح کرد: اقای خادمی استاندار جدید از تجربیات دانشگاهی و اجرایی برخوردار است و انتظار از جنابعالی این است که نقش پدرانه خود را در حمایت از استاندار جدید کماکان داشته باشید و انشالله شاهد پیشرفت و توسعه بیش از پیش استان باشیم.

-وزیر کشور گفت: آقای رییس جمهور نیز همواره تاکید دارند که استانداران با مسئولان استان به خصوص نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و… با همدلی و همکاری کارها را پیش ببرند.

دکتر رحمانى فضلى در آیین تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید لرستان:

-انتخاب مدیران معتقد به برنامه هاى دولت حق قوه مجریه است/ هر گروه و جریانى سیاسى مجوزدار در چهارچوب قانون مى تواند فعالیت کند.

-وزیر کشور گفت: حق دولت این است که مدیرانش را از طیفی انتخاب کند که به برنامه دولت اعتقاد داشته باشند و بتواند آنها را اجرا کرده و از انگیزه لازم برخوردار باشند.

-به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکترعبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز درمراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان که در محل این استانداری برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: یکی از محورهای مهم انتخاب استانداران قبول داشتن برنامه های دولت است زیرا مردم در انتخاباتی شرکت کردند و کاندیداها هم برنامه های خود را ارائه دادند و ۲۴ میلیون نفر نیز کاندیدایی را برگزیدند و رأی دادند و آقای روحانی هم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند که البته باید تأکید کنم این تعداد از مردم به برنامه های او رأی دادند؛ بنابراین حق دولت این است که مدیرانش را از طیفی انتخاب کند که به برنامه دولت اعتقاد داشته باشند و بتواند آنها را اجرا کند و از انگیزه لازم برخوردار باشند.

-وی در ادامه افزود: اگر مدیری متناسب با برنامه های دولت برای رئیس جمهوری انتخاب شد به معنی این نیست که فقط کسانی که تنها به این دولت رأی دادند را مورد حمایت قرار دهد بلکه رئیس جمهوری که رأی می آورد و تنفیذ می شود رئیس جمهور همه کشور است، وزیر هم از زمانی که مورد اعتماد نمایندگان ملت در مجلس قرار می گیرد وزیر همه کشور است و استاندار هم در دولت رأی می گیرد استاندار همه مردم است؛ بنابراین برنامه های آقای دکتر روحانی برای ۸۰ میلیون نفر است منتهی مجریانش باید کسانی باشند که اعتقاد عمیقی به این برنامه ها داشته باشند.

-وزیر کشور تأکید کرد: الحمدالله تمامی مدیران نظام جمهوری اسلامی که علاقمند به توسعه و کار برای مردم هستند علاقمندند که برنامه های توسعه ای رئیس جمهور برای پیشرفت و توسعه کشور پیش بینی شده است جلو برود.

-دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه قدرت تعامل با همه جامعه یکی از ویژگی های مهمی است که مدیران باید از آن برخوردار باشند، گفت: محور اصلی تحقق برنامه های سیاست اقتصاد مقاومتی رفع آسیب های اجتماعی، مشارکت سیاسی و … مردم هستند، بالاترین ویژگی یک استاندار باید این باشد که بتواند بالاترین تعامل را با همه مردم برقرار کند.

-وی تأکید کرد: استاندار باید قدرت تعامل با همه جریان های سیاسی را داشته باشد، از نظر ما هر کسی در جمهوری اسلامی در چهارچوب و قوانین این نظام مجوز کار سیاسی دارد می تواند فعالیت کند و کار او قانونی است و ما به عنوان وزارت کشور مسئولیت صیانت اقدامات سیاسی گروه ها و افراد سیاسی را داریم و برای ما هیچ فرقی نمی کند کدام گروه و با چه هدفی است بلکه باید فعالیت ها در چهارچوب قانون باشد.

-وی با تأکید بر اینکه استاندار باید قابلیت تعامل با گروه های سیاسی و سازمان های مردم نهاد و … را داشته باشد افزود: استاندار همچنین باید با اقوام و اقلیت های مختلف تعامل و همکاری داشته باشد.

-وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی محقق شود باید بخش خصوصی به میدان بیاید و تجهیزات و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور مورد استفاده قرار بگیرد و این کار جز با تعامل امکان پذیر نیست.