بهار کوهدشت “غبارپوش” شد/ میزان آلودگی هوا به مرور کاهش می یابد

  پس از عبور کوهدشتی ها از زمستانی کم باران با آسمانی صاف از صبح پنج شنبه آسمان بهاری این شهر شاهد هجوم غبار عربی بود که مسئولان امر از روند کاهشیآلودگی هوا سخن گفته اند. به گزارش خبرنگار مهر، ریزگردها پس از ماهها غیبت باز از مرزهای جنوب کشور گذشت تا خود را به […]

2013-03-05-14.42.26

 

پس از عبور کوهدشتی ها از زمستانی کم باران با آسمانی صاف از صبح پنج شنبه آسمان بهاری این شهر شاهد هجوم غبار عربی بود که مسئولان امر از روند کاهشیآلودگی هوا سخن گفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ریزگردها پس از ماهها غیبت باز از مرزهای جنوب کشور گذشت تا خود را به آسمان آبی کوهدشت برساند.
هجوم غبار از سمت جنوب در حالی آغاز شد که این فصل بهترین فصل کوهدشتی ها محسوب می شود که هرسال با آمدن بهار روزانه به تماشای طبیعت این شهر می روند تا از سرسبزی و هوای پاک آن لذت ببرند.

اما هنوز بیست روز بیشتر از سرسبزی طبیعت نگذشته است که غبار همه جا را پوشانده تا چشم ها را از دیدن منظره ی کوههای سبز و پردرخت محروم کند.

طی دیروز و امروز تعداد گردشگران طبیعت در کوهدشت بسیار کاهش یافت چرا که به جای رفتن به دامن دشت و بوییدن گل های وحشی و سپردن خستگی های روزمره به دست سایه ی درختان، مردم ماندن در خانه ها را ترجیح دادند تا غبار کمتری را به ریه های خود بفرستند.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: پیک آلودگی هوا در شهرستان کوهدشت طی امروز 400 میکروگرم بر مترمکعب یعنی کمتر از دو برابر حد مجاز ثبت شده است.

محمد حسین بازگیر با بیان اینکه میزان آلودگی هوا طی امروز به مرور در حال کاهش است، عنوان کرد: با این حال همچنان میزان ذرات معلق در هوا از حد مجاز بیشتر است که امید می رود طی ساعات آینده وضعیت به حالت طبیعی برگردد.