شناسایی و دستگیری ۴ نفر کلاهبردار اینترنتی در کوهدشت

فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت، از شناسایی و دستگیری ۴ نفر که اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان نموده بودند خبر داد. در پی مراجعه ۴ نفر از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت مبنی بر اینکه افرادی ناشناس از حساب بانکی شان مبالغ زیادی را به صورت غیر قانونی […]

۸۲۳۶۹۶۸۷-۷۱۲۹۲۶۸۷

فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت، از شناسایی و دستگیری ۴ نفر که اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان نموده بودند خبر داد.
در پی مراجعه ۴ نفر از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت مبنی بر اینکه افرادی ناشناس از حساب بانکی شان مبالغ زیادی را به صورت غیر قانونی و اینترنتی برداشت کرده، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ “یاراله عبدی” فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت، در تشریح چگونگی شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در شهرستان، گفت: کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی دریافتند، افرادی ناشناس با دسترسی به حساب بانکی و رمز عبور کارت اعتباری مالباخته، در فواصل زمانی مختلف اقدام به خرید شارژ تلفن همراه و خرید اینترنتی کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: با دریافت این اطلاعات، عملیات شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار ویژه کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و ماموران پس از چند روز تلاش شبانه روزی، رد متهمان به کلاهبرداری اینترنتی را در شهرستان کوهدشت زدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: با هماهنگی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و به مقر پلیس فتا دلالت که متهمان در تحقیقات اولیه پلیس، به بزه انتسابی معترف گردیدند و در بازجویی های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند، با سوء استفاده از اعتماد شکات همچنین بدست آوردن رمز دوم کارت عابر بانک شکات به اطلاعات حساب بانکی آنها دسترسی پیدا کرده و با این اطلاعات اقدام به خرید شارژ و برداشت غیر مجاز از حساب افراد می کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
سرهنگ عبدی از مردم خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در هنگام انجام عملیات بانکی به کسانی که در عابر بانک ها هستند اعتماد نکنند و حتی الامکان از بستگان خود جهت انجام عملیات بانکی استفاده نمایند و همچنین اطلاعات حساب خود از جمله کارت عابر بانک، رمز اول و یا رمز دوم آن را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
وی همچنین از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مشکل و یا برخورد با افراد مشکوک در جلو عابر بانک ها مراتب را سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس فتا گزارش نمایند.