آیا نماینده ی کوهدشت و رومشکان مخالف دولت است؟!

کشکان-گروه سیاسی: الهیار ملکشاهی نماینده ی حقوقدان حوزه ی انتخابیه کوهدشت و رومشکان، مرد آرامی است که در بحبوحه ی رقابت های انتخاباتی از سوی حامیانش «اقیانوس» لقب گرفت. هم او که در میان تیر و ترکش های رقابت ها و کشمکش های سیاسی بی هیچ تلاطمی راه خود را پیمود و امروز چونان دیروز […]

MG_0004-1

کشکان-گروه سیاسی: الهیار ملکشاهی نماینده ی حقوقدان حوزه ی انتخابیه کوهدشت و رومشکان، مرد آرامی است که در بحبوحه ی رقابت های انتخاباتی از سوی حامیانش «اقیانوس» لقب گرفت. هم او که در میان تیر و ترکش های رقابت ها و کشمکش های سیاسی بی هیچ تلاطمی راه خود را پیمود و امروز چونان دیروز در قامت ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پی ایفای نقش نمایندگی و وکالت ملت است. ملتی که همچنان در محرومیت به سر می برد و امروز در کنار انتظار خود از دولت از نماینده ی خود در مجلس نیز انتظار رفع حاجات و برقراری عدالت اجتماعی دارد.

اما با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نگاه کنشگران سیاسی شهرستان های کوهدشت و رومشکان و در سطح کلان تر و البته خفیف تر استان و کشور به این سمت معطوف شده است که آیا رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجالس نهم و دهم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم همان رویکرد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در حمایت از کاندیدای اصولگرایان را در پیش می گیرد یا این‌بار با نگاه به رویکرد اعتدالی دولت و بدنه ی حامیان اصلاح طلب خود راه دیگر در پیش می گیرد.

الهیار ملکشاهی در طول دوران وکالت خود در مجلس در عمل و گفتار همواره حامی دولت یازدهم بوده و این مهم را به اثبات رسانده است. او از جمله نمایندگانی است که هیچگاه علیه دولت یازدهم طرح یا مصوبه ای را امضاء ننموده و نطقی بر زبان نرانده است. همچنین همواره حامی اقدامات دولت در حل پرونده مناقشه آمیز هسته ای و خاصه «برجام» بوده است.

اما اقدامات شائبه برانگیزی همچون اعلام حمایت از تشکل اصولگرای جبهه ی مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امروز کنشگران سیاسی به ویژه مخالفان وی را به سمتی رهنمون ساخته که به حمایت وی از دولت کنونی در انتخابات پیش رو به دیده ی شک بنگرند.

یکی از کنشگران سیاسی اصلاح طلب حامی الهیار ملکشاهی معتقد است وی در اعلام حمایت از این تشکل رویکرد خود در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را نمایان نساخته و هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است. وی می گوید: پیش شرط اعلام حمایت رسمی ملکشاهی از دولت فعلی در انتخابات پیش رو اثبات حسن نیت دولت و به ویژه بدنه ی آن در لرستان نسبت به اوست. ملکشاهی پس از همه ی اقدامات مثبت خود در مجلس در حمایت از دولت، امروز مزد خود را می خواهد در حالی که بالعکس با کارشکنی های فراوان از ناحیه کارگزاران دولت و حلقه ها و محافل قدرت پشت پرده با مسیری ناهموار و پرسنگلاخ برای پیش‌برد اهداف نمایندگی خود مواجه شده است.