توافقات جدید در خصوص سد معشوره چیست؟ ضرورت تنویر افکار عمومی

به گزارش کشکان، در حالی وزیر نیرو امروز در جریان سفر خود به استان لرستان از عزم وزارت نیرو برای ادامه عملیات اجرایی سد معشوره (کشکان) با تمام ظرفیت خبر داد که استاندار لرستان مهندس هوشنگ بازوند نیز از حصول توافقات جدید با وزارت نیرو در ارتباط با عملیاتی شدن سد معشوره خبر داده است. […]

T3398547-5626083

به گزارش کشکان، در حالی وزیر نیرو امروز در جریان سفر خود به استان لرستان از عزم وزارت نیرو برای ادامه عملیات اجرایی سد معشوره (کشکان) با تمام ظرفیت خبر داد که استاندار لرستان مهندس هوشنگ بازوند نیز از حصول توافقات جدید با وزارت نیرو در ارتباط با عملیاتی شدن سد معشوره خبر داده است.

در میان این اخبار امیدوار کننده، سید حمیدرضا کاظمی نماینده ی پلدختر و معمولان که جزو مخالفان عملیاتی شدن سد معشوره است در مراسم افتتاح پست ۲۳۰ ولتی شهید رحمتی پلدختر گفت: علیرغم اینکه نظر کارشناسی را در بحث این سد قبول دارم و ۵۰ میلیون متر مکعب برای شرب و گلخانه لحاظ شده، چنانچه این میزان افزایش یابد قطعاً مشکل آب برای پایین دست ایجاد خواهد کرد.

در صورتی که منظور استاندار لرستان از توافقات حاصله با وزارت نیرو در خصوص سد معشوره، حجم آبگیری ۵۰ میلیون متر مکعب مورد اشاره نماینده ی پلدختر و معمولان باشد، می بایست توافق حاصله را منفی و منفعلانه قلمداد نمود و از مجموعه مسئولان اجرایی استان خواست هرگز زیر بار این مسأله نروند. چرا که دغدغه و غایت اصلی از احداث سد معشوره که همانا کاهش فقر و بیکاری از مسیر آبی نمودن اراضی دیم گسترده شهرستان کوهدشت است حتی با حجم آبگیری ۱۰۰ میلیون متر مکعب نیز محقق نمی شود. همچنین این میزان آبگیری سد مانع از انتفاع و بهره گیری سایر مناطق استان از این سد حیاتی و استراتژیک می گردد.

لذا ضرورت دارد اداره اطلاع رسانی استانداری لرستان در این خصوص روشنگری نموده و افکار عمومی را در جریان جزییات توافقات حاصله با وزارت نیرو قرار دهد.