آغاز کاوش های نجات بخشی سد سیمره

پنج هیات باستان شناسی در ادامه کاوش های نجات‌ بخشی در محدوده‌ سد سیمره در روند ثبت و مستندسازی سامان دهی آثار در شهرستان های بدره و لومار و کوهدشت شروع به کار کردند. به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلی نیاکان مدیر طرح مطالعات باستان شناسی حوضه […]

۲۳۳۸۶۸۹

پنج هیات باستان شناسی در ادامه کاوش های نجات‌ بخشی در محدوده‌ سد سیمره در روند ثبت و مستندسازی سامان دهی آثار در شهرستان های بدره و لومار و کوهدشت شروع به کار کردند.

به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلی نیاکان مدیر طرح مطالعات باستان شناسی حوضه آبگیر سد سیمره با اعلام این خبر گفت: کاوش های باستان شناسی در این حوزه فرهنگی در این فصل از فعالیت های میدانی گروه نیز یک اقدام نجات بخشی و حفاظتی است.

او با اشاره به استمرار کاوش های نجات بخشی و سامان دهی آثار در این محدوده جغرافیایی، حوضه آبگیر سد سیمره را از جمله مهمترین طرح های نجات بخشی دانست که تا به حال پژوهشکده باستان شناسی  پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همراهی منابع توسعه آب نیروی ایران آن را مدیریت کرده است .

کاوش های نجات‌ بخشی در محدوده‌ سد سیمره با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، به سرپرستی لیلی نیاکان و همکاری سید محمود میراسکندری ، مهناز شریفی، علی سجادی و عطا حسن پور تا ۱۵ بهمن ماه ادامه دارد.