مصادره جناحی، ظلم به ۹ دی است

در آستانه حادثه ۹دی جریان‌ها و چهره‌های سیاسی کشور از هر طیف و جناح، اظهار نظرهای مختلفی داشته اند و بیشتر آن ها این روز را متعلق به مردم دانسته و از جناحی کردن آن انتقاد کردند که در ادامه به برخی از این سخنان اشاره می‌کنیم: روز سرنوشت احمد جنتی گفت: ۹ دی، روز […]

%d9%86%d9%87-%d8%af%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%87-%d8%aa%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86

در آستانه حادثه ۹دی جریان‌ها و چهره‌های سیاسی کشور از هر طیف و جناح، اظهار نظرهای مختلفی داشته اند و بیشتر آن ها این روز را متعلق به مردم دانسته و از جناحی کردن آن انتقاد کردند که در ادامه به برخی از این سخنان اشاره می‌کنیم:

روز سرنوشت

احمد جنتی گفت: ۹ دی، روز سرنوشت ساز و بی بدیلی در تاریخ انقلاب اسلامی بود. این روز از نعمت های الهی است که با احساس وظیفه مردم و وفاداری آن ها به نظام اسلامی محقق شد و باید از این بابت از مردم عزیز تشکر کنیم.

هوشیاری مردم

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه ضمن گرامیداشت روز حماسه ۹دی، با اشاره به حضور مردم گفت: هوشیاری سیاسی و دینی بزرگ ترین سرمایه مردم این کشور است.

۹ دی جناحی نیست

حسن روحانی گفت: ۹ دی حرکت بزرگ مردم برای دفاع از امام حسین(ع)، خاندان رسالت، حق، نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در مسیر حق بود، مربوط به این جناح و آن جناح نبود، توهین به امام حسین(ع) و عاشورا را کسی تحمل نمی‌کند.

خنثی کردن توطئه

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز می‌گوید: ملت بصیر، آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی با خلق حماسه ۹ دی، خطر و توطئه ای بزرگ علیه انقلاب اسلامی را خنثی کردند.

استفاده جناحی ممنوع

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه نباید از ۹ دی استفاده جناحی و برای برخورد با گروهی دیگر استفاده شود؛ گفت: اگر بگوییم حضور مردم مربوط به تقویت فلان جناح و یا برای برخورد با فلان جناح بود، در حقیقت ظلم به این حماسه است.

۹دی سلیقه‌ای نبود

آیت ا… سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم در روز ۹ دی سال ۱۳۸۸ سلیقه هـــا و اختلاف دیدگاه ها را کنار گذاشته و یک صدا در راهپیمایی عظیم این روز ، پاسخ توطئه های دشمنان اسلام را دادند.

انقلاب بزرگ

حجت الاسلام یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز با بیان اینکه ۹ دی انقلابی بزرگ و گسترده بود گفت: رسانه ها در این روز غافلگیر شدند و نتوانستند حضور گسترده مردم در صحنه راهپیمایی را به تصویر بکشند.

۹دی متعلق به مردم

سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حماسه عظیم ۹ دی ، متعلق به همه آحاد مردم ایران و یک حرکت ملی و حماسی است. دو عامل بصیرت مردم و ایمان برگرفته از مکتب عاشورا در ایجاد این حماسه ماندگار نقش آفرینی داشت.