آمارها در لرستان اشتغال می زایند؟!/ وضعیت لرستان ردیف ردیف است!

ردیف ردیفیم! آمارها امید بخش است. معاون استاندار لرستان از سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی در حوزه اشتغال آن هم فقط در ۹ ماهه اخیر می گوید و معاون سازمان صنعت و معدن هم از پرداخت تسهیلات به ۱۶۴ طرح اقتصادی استان سخن می گوید و اینکه لرستان بعد از استان فارس […]

bikari-1

ردیف ردیفیم! آمارها امید بخش است. معاون استاندار لرستان از سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی در حوزه اشتغال آن هم فقط در ۹ ماهه اخیر می گوید و معاون سازمان صنعت و معدن هم از پرداخت تسهیلات به ۱۶۴ طرح اقتصادی استان سخن می گوید و اینکه لرستان بعد از استان فارس در رتبه دوم پرداخت تسهیلات رونق تولید قرار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم می گوید ۱۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی امسال در لرستان به بهره برداری رسیده است! و رئیس سازمان صنعت و معدن استان هم به پرداخت ۵۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان اشاره می کند و تا پایان سال هم چند کارخانه دیگر افتتاح می شود.

مدیر کل تعاون و کار استان هم در ارایه آمار از همکارانش در استان عقب نمی ماند و از کاهش ۲٫۳ درصدی نرخ بیکاری استان خبر میدهد و اینکه بیکاری استان به ۱۲ درصد کاهش یافته است که خبری بسیار خوب است!

با این حال نمی دانیم که چرا ملکشاهی و بیرانوندی نمایندگان خرم آباد در مجلس و کیانپور نماینده دورود و ازنا می گویند بیکاری در استان لرستان به یک بحران تبدیل شده و به بالای ۴۰ درصد رسیده است؟!

اینکه مدیرعامل محترم شهرک های صنعتی لرستان می گوید بیش از نیمی از واحدهای صنعتی لرستان تعطیل هستند یعنی چه؟! چرا هر روز شاهد تعطیلی یک کارخانه هستیم؟ پس چرا استاندار محترم در ستاد تسهیل از بی تفاوتی مدیران میانی و بدنه ادارات شاکی می شود که در قبال توسعه استان مسئولیت نمی پذیرند؟

ما هیچ نمی گوییم؛ اما مفهوم این صحبت ها و اظهار نظرها چیست؟ نامش تناقض در گفتار و آمارها و اقعیت میدانی نیست؟!