نگاهی به عواقب انتشار فیلم ناهنجار در کوهدشت/ براستی مستحق عذاب شده ایم؟!

متاسفانه چندی پیش در نهایت بی شرمی و بی حیایی در گوشه ای از یک منطقه چند نفر علاوه بر ارتکاب حرام، از بی شرمی خود در نهایت جهالت،خریت و حماقت فیلم گرفته و بین مردم انتشار داده شد. حجت الاسلام هادی گراوند: از جمله صفات خداوند متعال حکمت است، بدین معنا که خداوند متعال […]

%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%88%d9%86%d8%af

متاسفانه چندی پیش در نهایت بی شرمی و بی حیایی در گوشه ای از یک منطقه چند نفر علاوه بر ارتکاب حرام، از بی شرمی خود در نهایت جهالت،خریت و حماقت فیلم گرفته و بین مردم انتشار داده شد.

حجت الاسلام هادی گراوند: از جمله صفات خداوند متعال حکمت است، بدین معنا که خداوند متعال حکیم بوده و همه افعال او نیز حکیمانه است، لذا در عالم دنیا امورات را حکیمانه و بر اساس حساب و کتاب و در نهایت اتقان انجام میدهد از طرفی تحقق برخی امورات و برخی نعمتها را منوط به نوع عملکرد و رفتارهای انسان ها قرارد اده است، از جمله آیه ۹۶ سوره اعراف که میفرمایند:

«ولو ان اهل القری امنوا والتقوا لفتحنا علیهم برکات من السم و الارض ولکن کذبوفاخذناهم بماکانو یکسبون» ترجمه: اگر مردم شهرها و آبادیها ایمان آورده و تقوای الهی پیشه کنند قطعا برکات را برآنها نازل می کردیم.

براستی کسانی که به دنبال ترویج بی حیایی و اشاعه فحشا و منکرات آنهم به سرعت در فضاهای مجازی هستند اندک توجهی به آیه ۱۹ سوره نور نموده اند؟ آنجا که خداوند متعال میفرمایند:

« ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین آمنوالهم عذاب الیم فی الدنیا و الاخره و الله یعلم و انتم لاتعلمون» ترجمه: کسانی که دوست دارند فحشا و زشتی ها شایع گردد، در دنیا و آخرت برایشان عذاب دردناکی است و این را خداوند می داند و شما نمی دانید.

نیک باید دانست که اشاعه فحشا گاه به زبان و قلم و گاه با تشویق و ترغیب و عادی جلوه دادن آن و گاه فراهم نمودن بستر برای ارتکاب دیگران و گاهی نیز از طریق انتشار در فضاهای مجازی و … میباشد، البته این گناه برای کسی است که دوست داشته باشد که فحشا انتشار داده شود خود اشاعه دادن چه عذابهایی دارد را خداوند می داند و ما درک نمیکنیم.

در اینکه امروزه فسادها و ناهنجاری ها و بی حیایی ها و منکرات به گونه ای است که به دور از شان یک جامعه شیعی است تردیدی نیست ! اما آنچه که بسیار اثرات مخرب داشته و به دنبال آن قبح زدایی و عادی سازی گناهان و مفاسد وجود دارد انتشار یا همان اشاعه فحشا و منکرات میباشد، غافل ازاینکه اشاعه دارای تبعات و عواقب وخیمی از جمله: زیاد شدن آسیبهای فردی، اجتماعی و خانوادگی، سلب نعمت ها، نزول عذاب و قهر الهی و عدم نزول برکات آسمانی که امروز دغدغه هر کشاورزی است میباشد، از طرفی در احادیث داریم که گناه انتشار دهنده منکرات مانند کسی است که مرتکب آن شده است.

متاسفانه چندی پیش در نهایت بی شرمی و بی حیایی در گوشه ای از یک منطقه چند نفر علاوه بر ارتکاب حرام، از بی شرمی خود در نهایت جهالت،خریت و حماقت فیلم گرفته و بین مردم انتشار داده شد، و نوع افراد هم در نهایت غفلت و بی توجهی به تبعات بسیار مخرب آن به راحتی برای سایرین در جای جای شهر، استان و کشور انتشار دادند.

به جرات میتوان گفت: امروزه عدم نزول برکات الهی از جمله باران یکی از عواقب اشاعه این عمل شنیع می باشد که گریبان گیر همگان شده است!!! البته این کلام زیبای پیامبراکرم(ص) نیز نیازمند به تامل ویژه میباشد.

آنجا که حضرت می فرمایند: اگر خداوند بر امتی به خاطر گناهان غضب کند ولی عذاب نازل نکند آنها را به هفت بلا گرفتار میکند ۱: اجناس آنها گران میشود ۲: عمرهای آنها کوتاه میشود ۳: بازرگانانشان سودی نبرند (کسب آنها برکتی ندارد) ۴: میوه هایشان با برکت نخواهد بود ۵: آب نهرهایشان کم شود ۶: باران بر آنها نازل نشود ۷: افراد ظالم بر آنها مسلط می شوند*( تحف العقول و بحاالانوارج۷۷)*

حال بیاییم تا بیشتر از این دیر نشده به درگاه الهی تضرع، استغفار و توبه واقعی نموده و به دنبال جبران آنهم با انجام واجبات و ترک محرمات و نشر معروف ها و نهی از منکرات باشیم شاید خداوند ترحمی به حالمان بنماید.

البته لازم به ذکر است اقدام به هنگام، جدی  و بدون ملاحظه دستگاه قضا به این گونه منکرات امری ضروری و مورد انتظار می باشد.