مرگ تلخ مادری که بعد از سزارین به کما فرو رفته بود/ دادسرای خرم آباد پیگیری می کند

یک مادر خرم آبادی که پس از سزارین ۲۶ روز به کما فرورفته بود، به کام مرگ فرو رفت. به گزارش کشکان، مادر خرم‌آبادی که بنا بر گفته‌ی بستگانش، در کمال سلامت و با مجوز پزشک تحت نظر، باردار شده بود، پس از عمل سزارین و به دنیا آوردن پسری به نام کیان بعد از […]

kian

یک مادر خرم آبادی که پس از سزارین ۲۶ روز به کما فرورفته بود، به کام مرگ فرو رفت.

به گزارش کشکان، مادر خرم‌آبادی که بنا بر گفته‌ی بستگانش، در کمال سلامت و با مجوز پزشک تحت نظر، باردار شده بود، پس از عمل سزارین و به دنیا آوردن پسری به نام کیان بعد از دو روز با مشکل انسداد مجاری تنفسی مواجه و به کما می‌رود.
خانواده‌ی خانم کارگر اعتقاددارند سهل‌انگاری عوامل بیمارستان باعث وقوع این اتفاق تلخ شده است، در حالی که مسئولان بیمارستان می‌گویند: مادر خرم‌آبادی به دلیل بیماری قبلی و اثرات آن داروها دچار این عارضه شده است.

هوشنگ کارگر برادر زنده‌یاد ناهید کارگر بیان می‌کند: خواهر من سال‌های قبل با یک بیماری سخت درگیر بود که با توکل به خداوند و تلاش‌های دکتر گنجی آن بیماری کاملاً مرتفع و دکتر گنجی نیز اجازه بارداری را صادر کرد.
کارگر ادامه می‌دهد: حتی خانم دکتری که عمل سزارین را انجام داده و خواهرم از مدت‌ها قبل تحت نظرش بوده کاملاً در جریان همه‌چیز بوده، اگر ایشان خطری احساس می‌کردند یا اجازه‌ی بارداری نمی‌دادند و یا در جریان بارداری ختم بارداری را اعلام می‌کردند.
وی با چشمانی اشک‌بار می‌گوید: ما اعتقاد داریم که خواهر من به خاطر سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی کادر درمانی یکی از بیمارستان‌های خصوصی خرم‌آباد، دچار این حادثه شده و مسئولان بیمارستان برای تبرئه‌ی خودشان، نباید بهانه‌تراشی کنند.
کارگر تأکید می‌کند تا آخر پیگیر پرونده خواهیم بود و به‌سادگی از مرگ عزیزمان نخواهیم گذشت.
روز سوم آذرماه گزارشی با موضوع به کما رفتن یک بیمار را منتشر شد؛ در این گزارش آمده بود: یک مادر خرم‌آبادی با شرایط عادی جهت انجام عمل سزارین و به دنیا آوردند، اولین فرزندش به یکی از بیمارستان‌های خرم‌آباد مراجعه می‌کند، عمل انجام گرفت و نوزاد در کمال سلامت متولد می‌شود، همه‌ی شرایط عادی است تا اینکه بعد از دو روز حال مادر بد شده و مجدداً به بیمارستان منتقل می‌شود. بر اساس شواهد موجود عفونت ریه، انسداد مجاری تنفسی از جمله آثار بیهوشی به شمار می‌رفت تا اینکه مادر خرم‌آبادی به کما رفت.
بعد از انتشار این خبر روابط عمومی بیمارستان با ارسال جوابیه‌ای، هرگونه سهل‌انگاری را رد کرده و اعلام نمودند: علت وخامت حال بیمار، بیماری زمینه‌ای و درمان‌های پر عارضه مکرر در زمان قبل از بارداری بوده است و هیچ قصوری در درمان بیمار صورت نگرفته است.
به دنبال درج این خبر، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز از عزم جزم دانشگاه برای پیگیری موضوع خبر داد و گفت: پرونده قصور احتمالی پزشکی در یک بیمارستان خصوصی خرم‌آباد که منجر به کما رفتن یک مادر ۳۴ ساله بعد از سزارین شد برای بررسی به سازمان نظام پزشکی ارسال شده است.
حال با مرگ این مادر خرم‌آبادی باید منتظر ماند تا ببنیم سرنوشت این پرونده به کجا خواهد انجامید و آیا قصور پزشکی، حادثه‌ای را رقم زده و یا بیمار به دلایل دیگری فوت نموده است.