حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان لرستان/ برگزاری جلسه شورای اداری با حضور وزیر ارتباطات

صبح امروز پنج شنبه، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اتفاق جمعی از معاونین و مدیران وزارت و مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه وارد استان لرستان شد. پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس در گلزار شهدا،شورای اداری استان با حضور وزیر و همراهان،مهندس بازوند استاندار […]

img_20161208_163409

صبح امروز پنج شنبه، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اتفاق جمعی از معاونین و مدیران وزارت و مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه وارد استان لرستان شد.

پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس در گلزار شهدا،شورای اداری استان با حضور وزیر و همراهان،مهندس بازوند استاندار لرستان، معاونین استاندار،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر اعضاء ؛ برگزار گردید.

در این جلسه مهندس حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان،مهندس صدوقی مدیرعامل شرکت همراه اول،مهندس منصوری معاون مدیرعامل شرکت ایرانسل،مهندس کارگزار معاون شرکت مخابرات ایران،دکتر براری معاون امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و مهندس کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.

گزیده ای از سخنان مهندس بازوند استاندار لرستان در جلسه شورای اداری:

آقای دکتر واعظی از اعضاء بسیار فعال هیئت دولت هستند و از ایشان انتظار داریم برای حل مشکلات استان در همه زمینه ها به ما کمک دهند.

در زمینه بیکاری ،لرستان سالها در رتبه نخست بیکاری بوده و برای برداشتن آوار مشکلات اقتصادی نیاز به حضور بخش خصوصی داریم.حضور بخش خصوصی هم نیازمند وجود جاذبه هایی همچون تسهیلات و زیر ساخت های لازم است.

حدود ۴۰ درصد سپرده ها در اختیار بانک های بخش خصوصی است که کمترین تابعیتی از مدیریت استان ندارند و این وضعیت برای حمایت از بخش خصوصی مناسب نیست.

در لرستان کشاورزی ظرفیت بسیار بزرگی است ولی برخی سخت گیری ها مشکلاتی برای ما بوجود آورده.ما از ظرفیت آب استان به خوبی استفاده نمی کنیم و تخصیص آب از معضلات ماست.

برخی مشکلات واحدهای تولیدی استان در ستاد تسهیل تولید کشور مطرح می شود و انتظار این است که به سرعت این مشکلات در این ستاد تصمیم گیری شود.

پرداخت تسهیلاتی که برای روستاییان در نظر گرفته میشود موانع بسیاری دارد که انتظار ما این است این موانع برداشته شوند.

در این مدت ۱۶۰ میلیارد تومان در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان لرستان سرمایه گذاری شده است.

از شرکت های اپراتور تقاضا داریم خدمات خود را با کیفیت مناسب در همه نقاط استان توسعه دهند.برخی نقاط مهم استان از خدمات اپراتورها برخوردار نیستند و نقاط کور متعددی در مسیرها و روستاها وجود دارد.

از دانشگاهها تقاضا داریم از ظرفیتIT و ICT و فعالیت در این زمینهه ها استفاده کنند و فعال باشند.

با توجه به فصل بودجه ریزی ،مدیران همراه با نمایندگان رایزنی لازم برای توجه مناسب به بحث بوجه استان انجام دهند.

گزیده ای از سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

ما به برخی استانها که در گذشته کمتر رشد یافته اند بدهکاریم.

تقاضاهای مطرح شده توسط استاندار محترم و نمایندگان محترم را در هیئت دولت و وزارت خانه پی گیری می کنم.

شکاف بوجود آمده بین روستاها و شهرها از نظر بهره مندی از زیرساخت ها،برای ما قابل قبول نیست و این فاصله را در همه زمینه ها باید برداریم.

امروز دولت جمهوری اسلامی با حمایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم،توانسته است اعتبار مناسب و جایگاه در شان ایران را در منطقه و جهان احیاء نماید.

تدبیر دولت برای نقش آفرینی در اپک،به عنوان یک موفقیت در تاریخ اپک ثبت شد.

دولت علیرغم محدودیت های شدید مالی،توانسته است تورم را بخوبی کنترل کند.

علیرغم موفقیت های متعدد دیگری مانند طرح سلامت یا افزایش صادرات و توفیقات اقتصادی که فرصت ذکر آن نیست،توقعات مختلف از دولت بالاست و دولت هم خود را موظف به انجام این توقعات می داند.

پهنای باند استان طی این مدت ۶ برابر شده است/مشترکین اینترنت همراه اول ۸ برابر شده است/۹۰۰ روستا از امروز به اینترنت متصل میشوند/چندین شهر استان از ارتباط نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برخوردار خواهند شد/تمام شهرهای استان از اینترنت نسل سوم و ۴ شهر از اینترنت نسل چهارم برخوردار خواهند شد.