تذکر واریز وجوه قوه قضاییه به حساب‌های شخصی تنها طرح یک پرسش در مجلس بود/ لزوم ارائه پاسخ جهت رفع ابهامات

عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس ضمن تاکید بر اینکه تذکر واریز وجوه دولتی به حساب‌های شخصی تنها، طرح یک پرسش در مجلس بود، گفت: قوه قضائیه جهت رفع ابهامات و جلوگیری از سوءاستفاده بیگانگان بهتر است شفاف سازی کند. محمود صادقی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به سخنان رئیس قوه قضاییه مبنی […]

%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d9%85%d9%88%d8%af-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%84%d8%a7%d8%ad%e2%80%8c%d8%b7%d9%84%d8%a8-%d8%aa%d9%87
عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس ضمن تاکید بر اینکه تذکر واریز وجوه دولتی به حساب‌های شخصی تنها، طرح یک پرسش در مجلس بود، گفت: قوه قضائیه جهت رفع ابهامات و جلوگیری از سوءاستفاده بیگانگان بهتر است شفاف سازی کند.

محمود صادقی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به سخنان رئیس قوه قضاییه مبنی بر کذب بودن واریز هزار میلیارد به حساب شخصی رئیس قوه قضاییه، گفت: نماینده مجلس حق قانونی اظهار نظر، حق پرسش و حق تذکر در همه امور را دارد، در خصوص اظهارات و تذکر درمورد حساب‌های جاری در دستگاه قضا به صورت مکتوب وجود دارد، این تذکر حاوی جمله خبری نبود در واقع حاوی چند پرسش و سوال از وزیر اقتصاد و دارایی بود، چراکه وزیر اقتصاد و دارایی حساب های سپرده قوه قضاییه را تایید کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه که بر حقوقی و قانونی بودن حساب های سپرده مذکور تاکید دارند باید مطابقت آنها را با موازین شرعی و قانونی شفاف کنند، در حقیقت بر اساس اصل ۵۳ قانون اساسی تمام دریافتی‌های دولتی باید در خزانه‌داری متمرکز شود و همه پرداخت‌ها هم مطابق اعتبارات مصوب باشد.

وی با بیان اینکه افتتاح حساب سپرده برای کسی که وجوه دولتی دریافت می‌کند مطابق مقررات نیست، افزود: لازم است رئیس دستگاه قضا توضیحی در این زمینه ارائه دهند زیرا در شرع اجازه تصرف در وجوه مردم داده نشده است. واقعیت آن است که بخشی از این وجوه متعلق به مردم است، کسانی که به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند یا برای آنها قرار وثیقه صادر می‌شود یا پول‌های که مردم به انحاء مختلف در صندوق دادگستری ودیعه می‌گذارند.

صادقی یادآور شد: امین یعنی کسی که پول نزد وی به عنوان ودیعه گذاشته شده، از این رو این فرد حق تصرف، تملک و سپرده‌گذاری اموال مردم را ندارد، بر این اساس از ریاست قوه‌قضایئه درخواست شد تا با توجه به شایعات به وجود آمده و جلوگیری از سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه در خصوص این موضوع گزارشی از حساب‌های مذکور را به مجلس ارائه دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رفع ابهامات سبب افزایش اعتماد عمومی و مانع سوء استفاده های سایرین می‌شود، تصریح کرد: قطعا قوه قضاییه نیاز به بودجه و اعتبارات دارد، در مجلس نیز ما سعی خواهیم کرد تا در زمینه اعتبارات به قوه کمک شود، منتهی همه دستگا‌ه‌ها به خصوص دستگاه قضا که ضامن اجرای قانون است، باید در چارچوب قانون عمل کند.