روند پرداخت خسارت سیل لرستان به دلیل مشکلات مالی به کندی صورت می‌گیرد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: روند کار پرداخت خسارت سیلاب به دلیل مشکلات مالی به کندی صورت می‌گیرد، اما پیگیری می‌شود تا این موضوع سریع‌تر مصوب و اعتبارات در اختیار استان قرار گیرد. به گزارش کشکان، اسماعیل نجار امشب در جمع خبرنگاران استان لرستان اظهار داشت: ایران کشور حادثه‌خیزی است که روزبه‌روز به برخی […]

۱۳۹۴۰۸۰۹۱۲۳۶۱۹۲۲۹۶۴۲۲۰۰۴

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: روند کار پرداخت خسارت سیلاب به دلیل مشکلات مالی به کندی صورت می‌گیرد، اما پیگیری می‌شود تا این موضوع سریع‌تر مصوب و اعتبارات در اختیار استان قرار گیرد.

به گزارش کشکان، اسماعیل نجار امشب در جمع خبرنگاران استان لرستان اظهار داشت: ایران کشور حادثه‌خیزی است که روزبه‌روز به برخی از عناوین حادثه آن افزوده می‌شود از طرفی تغییر اقلیم واقعیتی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم؛ تغییر اقلیم بدین معنا که با کمبود آب، بیابان‌زایی و ده‌ها مشکل دیگری مواجه هستیم و باید برای رفع این مشکلات کارهای علمی انجام و راهکار ارائه شود.

وی افزود: به دلیل وسیع و حادثه‌خیز بودن کشور جمهوری اسلامی ایران وسعت کار بسیار زیاد است و به‌اندازه توان جمهوری اسلامی کار می‌شود، اما مشاهده می‌شود کارها نسبت به گذشته خیلی کار روان‌تر شده و به سمت مطلوب پیش می‌رود ولی هرگز کافی نیست و باید در این جهت همه با یک عزم ملی تلاش کنند چون اگر همه بار را به دوش دولت گذاشته شود کار نشدنی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از وقوع حوادث در امر ساخت‌وساز نظارت کافی داشته باشند.

وی در ارتباط با پرداخت خسارت سیلاب‌های استان لرستان نیز بیان کرد: در بحث پرداخت خسارت سیلاب، استان برآوردی انجام می‌دهد اما ما نیز  دستورالعملی داریم که آن دستورالعمل آن نیست که برآورد می‌شود.

نجار تصریح کرد: به ساختمانی شهری که ممکن است ۱۰۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد و ۱۰۰ درصد تخریب‌شده ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره بازسازی پرداخت و ۶ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی  اظهار داشت: برای پرداخت خسارت سیلاب لرستان نیز همان زمان با استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان برآورد کارکردیم و به دولت منعکس شد و ازآنجاکه مشکلات مالی وجود دارد روند کار به‌کندی پیش می‌رود اما پیگیری می‌شود تا این مسئله سریع‌تر به دولت برود، مصوب شود و اعتبارات در اختیار استان قرار گیرد اما در بخش بازسازی تفاهمی که با بنیاد  مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور داریم روند کار  متوقف نیست.

 

مرجع: تسنیم