اعتبار ایستگاههای پمپاژ دلفان تامین می شود/ ضرورت توجه به آبیاری تحت فشار

  معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پمپاژهای آب خاتون بان، اسماعیل آباد و سراب تیمور دلفان قول مساعد داد. سید رحیم سجادی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه استان لرستان یکی از حاصلخیزترین استانهای کشور است افزود: با وجود این ظرفیت متاسفانه نواقصی […]

100935074059 

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پمپاژهای آب خاتون بان، اسماعیل آباد و سراب تیمور دلفان قول مساعد داد.

سید رحیم سجادی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه استان لرستان یکی از حاصلخیزترین استانهای کشور است افزود: با وجود این ظرفیت متاسفانه نواقصی در حوزه کشاورزی این استان وجود دارد که باید به صورت کارشناسی نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نسبت به آبیاری تحت فشار و طرح های آبی و خاکی به شهرستان دلفان توجه نشده است، اظهار داشت: عدم پیگیری مسئولین موجب این امر شده است.

سجادی با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات مناسبی در بحث آبیاری تحت فشار به استان لرستان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: بیش از 330 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به لرستان اختصاص داده ایم که متاسفانه شهرستان دلفان کمترین بهره را از این اعتبار داشته است.

وی عنوان کرد: در اعتبارات سالجاری نسبت به سهم این شهرستان وزارت جهاد کشاورزی نگاه ویژه ای را خواهد داشت تا بهره برداران در این شهرستان سهم بیشتری از اعتبارات را دریافت کنند و از مزایای آبیاری نوین برخوردار شوند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی همچنین نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پمپاژهای آب خاتون بان، اسماعیل آباد و سراب تیمور دلفان نیز قول مساعد داد.

سجادی همچنین با اشاره به تسهیلات 13 درصدی وزارت جهاد به سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت : سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران بومی می توانند با ارائه طرح های کشاورزی نسبت به دریافت این تسهیلات در قالب طرح توسعه کشاورزی اقدام کنند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مسئولین در شهرستانها و بخش خصوصی این موضوع عملیاتی شود تا بهره برداران نیز بتوانند محصولات مرغوب و باکیفیت بهتر به بازار عرضه کنند و ارزش افزوده بیشتری در کار خود داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به روند خشکسالیها در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر در کشور به ویژه استان لرستان این انتظار از کشاورزان می رود که بحث بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

وی به طرح های شاخص وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: شبکه های فرعی، آبیاری تحت فشار و تجهیزات نوسازی اراضی کشاورزی از جمله طرح های شاخص در این بخش هستند که در راستای توسعه بخش کشاورزی و جلوگیری از خسارات وارده بر کشاورزان برنامه ریزی شده است.