گزارش سفر مدیرکل بهزیستی لرستان به شهرستان های کوهدشت و رومشکان

– ۵۰۰ هزار نفر خدمت پیشگیرانه در یکسال گذشته توسط بهزیستی لرستان ارائه شده است. -سفر مدیران بهزیستی به کوهدشت و رومشکان و دیدار با ائمه جمعه، فرمانداران و کارکنان ادارات بهزیستی، به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهزیستی. به گزارش کشکان مدیرکل و جمعی از معاونین و مدیران ستادی به منظور بررسی مسائل […]

img_20160908_200946

– ۵۰۰ هزار نفر خدمت پیشگیرانه در یکسال گذشته توسط بهزیستی لرستان ارائه شده است.

-سفر مدیران بهزیستی به کوهدشت و رومشکان و دیدار با ائمه جمعه، فرمانداران و کارکنان ادارات بهزیستی، به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهزیستی.

به گزارش کشکان مدیرکل و جمعی از معاونین و مدیران ستادی به منظور بررسی مسائل و مشکلات ادارات بهزیستی شهرستان های کوهدشت و رومشکان با “حجت الاسلام طهماسبی “و” حجت الاسلام جمیاری ” ائمه جمعه و ” نور محمد فردی بیرانوند” و ” محمد محمدی نژاد” فرمانداران و کارکنان بهزیستی شهرستان های مذکور دیدار و در جلسه شورای اداری بهزیستی حاضر شدند.

” اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی لرستان در دیدار با امام جمعه کوهدشت و رومشکان ضمن ارائه گزارشی از خدمات بهزیستی و اهداف و برنامه های مرتبط گفت یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری رسیدگی به اقشار محروم و فقیر جامعه است و ما در بهزیستی با وظایف متعدد به دنبال ارایه خدمات مطلوب به جامعه هدف هستیم بنابراین با رشد اعتبارات تجهیزات توانبخشی و توانمندسازی جامعه هدف و هم چنین رشد ارایه خدمات پیشگیری از آسیب ها اجتماعی و معلولیت ها در یکسال گذشته  حدود ۵۰۰ هزار نفر خدمت پیشگیرانه به جامعه هدف استان ارائه شده است.

unnamed2

وی با اشاره به وجود ۱۲ هزار و پانصد کودک در مهدهای کودک و ارائه خدمات پیشگیرانه بر اساس شاخص های سازمان ملل افزود: ما علیرغم این خدمات، در حوزه های مشاوره ژنتیک و اعتیاد و غربالگری شنوایی و بینایی دارای استراتژی هستیم و هدف آن پیشگیری از آسیب ها و معلولیت ها و توانمندسازی جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی در ادامه با تبیین فعالیت های بخش های مختلف بهزیستی گفت: در حوزه های کودکان کار و خیابانی، زنان آسیب دیده و در معرض آسیب و کودکان بی سرپرست و شیرخوارگاه خدمات مطلوبی توسط معاونت اجتماعی ارائه میشود و بطور کلی بهزیستی از تمام حوزه های اجتماعی از کودکان گرفته تا سالمندان ارائه خدمت میکند.

حیدری افزود: سال گذشته با معرفی متقاضیان و پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به جامعه هدف،  موفق به کسب رتبه برتر کشور در زمینه ایجاد اشتغال جهت مددجویان شده ایم و این روند امسال هم ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی سپس در جلسه شورای اداری بهزیستی شهرستان های کوهدشت و رومشکان حاضر شد و در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان رومشکان بدون سقف تعیین شده و واگذاری مسکن به خانواده های ۲ معلول به بالا و مسکن معلولان روستایی، هم چنین پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن و ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان و نیز پرداخت تسهیلات در قالب طرح مالی خرد و گروه های همیار قول مساعد داد.

در پایان مدیرکل بهزیستی با گروه هایی از جامعه هدف بهزیستی دیدار و در خصوص بررسی مشکلات آنها دستوراتی صادر کرد و در دیدار چهره به چهره با کارکنان در خصوص رفع مشکلات آنها به ویژه تهیه امکانات اداری قول مساعد داد.

unnamed