از مرگ معشوره جلوگیری کردیم/ حتی یک مورد به دیگران نیش و کنایه نزده ام/ پشتیبانی از دولت به معنای دست کشیدن از مطالبات مردم نیست

اللهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس در حاشیه بازدید سرزده از نمایشگاه مطبوعات مجتمع آموزشی غیردولتی باغ مینو، در جمع پرسنل این مجتمع آموزشی و تعدادی از خبرنگاران شهرستان کوهدشت به ایراد سخنرانی پرداخت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشکان، وی در ابتدا به اهمیت خبر و شیوه ی تنظیم آن […]

img_20160907_194738

اللهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس در حاشیه بازدید سرزده از نمایشگاه مطبوعات مجتمع آموزشی غیردولتی باغ مینو، در جمع پرسنل این مجتمع آموزشی و تعدادی از خبرنگاران شهرستان کوهدشت به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشکان، وی در ابتدا به اهمیت خبر و شیوه ی تنظیم آن اشاره کرد و گفت: ما به وجود این همه رسانه و سایت در کوهدشت افتخار می کنیم و رفتار من در طول دوران خدمتم جز حمایت از رسانه ها نبوده و هرگز اهل گله و شکایت از رسانه ها نبوده ام.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجالس نهم و دهم افزود: متأسفانه با وجود ظرفیت های بالایی که در اکثر زمینه ها در شهرستان کوهدشت داریم، شاهد ترکیب و خروجی مناسبی نیستیم. آقای محمدرضا باهنر که از اصولگرایان شناخته شده کشور است نقل می کرد که ما شخصیت های سیاسی استان کرمان فارغ از جناح بندی های سیاسی حداکثر دو هفته یک بار برای بررسی مشکلات استان با هم دیدار می کنیم، از جمله با حجت الاسلام انصاری که از اصلاح طلبان شناخته شده و حاضر در بدنه ی دولت است.

ملکشاهی اظهار داشت: باید از همه ی ظرفیت ها علی رغم سلیقه ی سیاسی استفاده کرد. تکیه مدام بر سیاست در کوهدشت مثل روشن کردن بخاری در تابستان است. رسانه ها در ترکیب و هم گرایی مسئولان و سیاسیون اثرگذارند. باید به جایی برسیم که روز بعد از انتخابات همه برای توسعه ی شهر و تحقق پروژه هایی مثل راه آهن، معشوره و… تلاش کنیم. دیدگاه من هم گرایی و تعامل است و حتی یک مورد به دیگران نیش و کنایه هم نزده ام.

وی ادامه داد: رسانه ها می توانند ما سیاسون را کنار هم بنشانند. من از مجموعه ی رسانه های کوهدشت تشکر می کنم و هر کمکی که برای رفع مشکلاتشان لازم باشد و در توان آید کوتاهی نمی کنم.

img_20160907_194830

وی در پاسخ به درخواست پیگیری مطالبات مردم کوهدشت که از زبان دکتر کیانوش رستمی نایب رئیس خانه مطبوعات کشور و صاحب امتیاز هفته نامه سیمره در جلسه مطرح شد بیان داشت: بحث راه آهن را به صورت ویژه پیگیری کرده ام و به این نقطه رسیده ایم که وزیر فعلی راه و شهرسازی دستور دادند راه آهن دورود- خرم آباد از کوهدشت به اسلام آباد غرب برود. حتی کالابرگ های این راه آهن با ذکر نام کوهدشت صادر و برای من ارسال شد. بعداً گفتند مطالعات نیاز به بروزرسانی دارد و طرح هم اکنون در این مرحله است.

ملکشاهی در خصوص سد معشوره گفت: در این دولت به مطالعات خیلی از طرح ها ایراد گرفتند و ۶۰ پروژه سدسازی با دستور دولت و وزارت نیرو متوقف شد که سد معشوره جزو مهم ترین این سدها بود. ما با نمایندگان شهرهایی که سدسازی شان متوقف شده بود جمع شدیم و بنده به عنوان نماینده آن ها انتخاب شدم. حتی وزیر را در همان مقطع استیضاح کردیم. همچنین با معاونان وزیر جلسات متعدد داشتیم. مهندس بازوند استاندار لرستان هم در این خصوص از من حساس تر بود و انصافاً سنگ تمام گذاشت. متأسفانه نمایندگان استان در آن مقطع متوجه اهمیت موضوع برای استان نبودند.

نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس همچنین به برگزاری جلسه با رئیس جمهور روحانی در ارتباط با سد معشوره و استفاده از ظرفیت آیت الله آدینه وند که استاد ایشان بوده است اشاره کرد و افزود: به دکتر روحانی گفتم حتی آیت الله آدینه وند با ۹۰ سال سن در خصوص سرنوشت معشوره از من سؤال می کنند.

img_20160906_011648

ملکشاهی اظهار داشت: ما از مرگ معشوره جلوگیری کردیم. این پروژه بدون تردید در ردیف اعتبارات ملی ما هست و ۸۰ درصد زیربنای آن به انجام رسیده و ۲۰ درصد زیربنا مانده تا به عملیات ساخت بدنه ی سد برسیم. در حال حاضر پروژه متوقف است و با مذاکرات صورت گرفته قرارگاه خاتم پذیرفته که کار اجرا را انجام دهد. مکاتبه جدیدی هم با رئیس جمهور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما در واقع با کمک استاندار محترم و رسانه ها معشوره را از پیچ مهم تاریخی عبور دادیم. هم اکنون نیز استیضاح وزیر نیرو را با ۱۱ امضاء کلید زده ایم. اینجانب پشتیبان جدی دولت تدبیر و امید هستم اما این بدین معنا نیست که مطالبات مردم پیگیری نشود. یکی از موارد این استیضاح بحث سد معشوره است.

وی در خصوص صحبت های نماینده ی پلدختر و معمولان در بحث سد معشوره اظهار داشت: حرف فعلی نماینده ی پلدختر منطقی است. خیلی از مردم پلدختر می گویند معشوره به ضرر ماست. انتظار ما این است با تکیه بر نظر کارشناسان این مسأله به مردم پلدختر اثبات شود که بیشترین سود سد معشوره برای پلدختر است. در واقع مازاد بر سهم رودخانه، سهم محیط زیست، تخصیص های زیردست سد و … به کوهدشت اختصاص می یابد و معشوره فقط برای کوهدشت نیست. پلدختر و چگنی بیش از ما بهره مند می شوند و الشتر و نورآباد هم از منافع سد سود می برند.

img_20160905_221114

گزارش: مهدی دوست محمدی

عکس: علی رستمی