انتقاد از تخریب اراضی جنگلی برای انجام پروژه های نفتی/ تخریب منابع طبیعی با پرداخت خسارت جبران نمی شود

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس با انتقاد از تخریب اراضی جنگلی حوزه لرستان برای انجام پروژه های نفتی، گفت: تخریب اراضی جنگلی با پرداخت خسارت جبران نمی شود.

۲۰۱۶۰۷۱۰۶۷۱۲۸۶۷۵۸۶_Orig

محمد بیرانوندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه درختان بلوط و اراضی جنگلی استان لرستان در جریان انجام پروژه های نفتی نباید متحمل خسارت شوند، تصریح کرد:  استان لرستان در حوزه های مختلف مورد کم لطفی و بی مهری فراوان مسئولان قرار گرفته است که تخریب اراضی جنگلی و درختان بلوط نمونه ای از این کم لطفی ها است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه حدود ۴۰۰ کیلومتر لوله نفتی از استان لرستان می‌گذرد، تصریح کرد: علاوه بر تخریب محیط زیست در جریان انجام پروژه های نفتی، خطر ترکیدن لوله ها و آتش سوزی و آلودگی زیست محیطی هم برای استان وجود دارد.

وی در رابطه با تخریب اراضی جنگلی برای انجام پروژه های نفتی از سوی شرکت نفت، گفت: اگرچه شرکت نفت خسارات‌های ریالی ناشی از تخریب اراضی جنگلی را پرداخت می‌کند اما در واقع این مبالغ درصدی از خسارت های وارد شده به منابع طبیعی را جبران نمی کند زیرا خسارت قطع یک درخت بسیار بیشتر از مبالغ پرداخت شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مخالف اجرای پروژه های نفتی نیستم اما باید مسائل زیست محیطی در هنگام انجام این پروژه ها رعایت شود، تصریح کرد: از آنجایی که هیچ گونه جایگزینی برای اراضی جنگلی و درختان ارزشمند وجود ندارد از این رو کارشناسان در جریان اجرای این پروژه ها باید نهایت دقت را داشته باشند تا آسیبی به منابع طبیعی و درختان بلوط وارد نشود.

وی با بیان اینکه زمانی که تخریب اراضی ناشی از انجام پروژه های نفتی را پیگیری می کنیم دولت جواب قانع کننده ای به ما نمی دهد، تصریح کرد: با توجه به تحمیل خسارات های بالای ناشی از  انجام پروژه های نفتی به منابع طبیعی استان، دولت باید نسبت به تامین خوراک پتروشیمی لرستان اقدام کند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آمار بالای بیکاری جوانان استان لرستان تصریح کرد: در این باره نشستی با مسئولان خواهیم داشت و تمامی مطالبات استان از جمله مسائل زیست محیطی را پیگیری خواهیم کرد.