کسب مقام سوم جشنواره سراسری عکس رضوی توسط هنرمند کوهدشتی

نفرات برتر ششمین جشنواره سراسری عکس رضوی چهارشنبه شب در تبریز معرفی شدند. در این آئین، در بخش جلوه های معنوی زیارت، حسین حسین زاده از مشهد به عنوان نفر اول، امین فائزی از شیراز به عنوان نفر دوم و امین رحمانی از تاکستان به عنوان نفر سوم معرفی شدند. در بخش معماری و ابنیه، […]

anjfhaifhv0742

نفرات برتر ششمین جشنواره سراسری عکس رضوی چهارشنبه شب در تبریز معرفی شدند.

در این آئین، در بخش جلوه های معنوی زیارت، حسین حسین زاده از مشهد به عنوان نفر اول، امین فائزی از شیراز به عنوان نفر دوم و امین رحمانی از تاکستان به عنوان نفر سوم معرفی شدند.
در بخش معماری و ابنیه، پدرام اجتماعی از بجنورد به عنوان نفر اول، امیر عنایتی از تربت حیدریه به عنوان نفر دوم و سمیرا غفاریان قالیباف از مشهد به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.
در بخش خلاقه، حمید سبحانی از مشهد به عنوان نفر اول، امیرمهدی نجفلو از همدان به عنوان نفر دوم و یاری بخش حاتمی صدر از کوهدشت به عنوان نفر سوم معرفی شدند.
در بخش تلفن همراه نیز داوود ایزدپناه از یاسوج به عنوان نفر اول، امیرمهدی نجفلو از همدان به عنوان نفر دوم، امیر قادری از اراک به عنوان نفر سوم، غلامعلی امیرمیدانی از تبریز به عنوان نفر چهارم و محمود صفرپور از مشهد به عنوان نفر پنجم معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، فرماندار تبریز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز گفت: قرابت روحی و شناخت یافتن نسبت به معارف امام رضا (ع) اصلی ترین شاخصه عکاسان رضوی است.
‘رحیم شهرتی فر’ با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره عکس رضوی اظهار کرد: هنرمندانی که قصد شرکت در جشنواره ی ای با محوریت امام رضا (ع) را دارند پس از فراهم کردن مقدمات تهیه عکس، نخستین کاری که باید انجام دهند، در کانون توجه قرار دادن بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است که این امر به نوبه ی خود موجب ایجاد شناخت و قرابت روحی با حضرت ثامن الحجج (ع) و به تبع آن تولید آثاری فاخر و تاثیرگذار می شود.
وی افزود: هنر پویا و گویای عکس با توجه به شاخصه های منحصر به فرد خود قدرت به تصویر کشیدن لحظاتی را دارد که با هیچ قلمی نمی توان آن را تحریر کرد و به تصویر کشیدن جلوه های زیارت و دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)توسط هنر فاخر عکس می تواند اتفاق بیفتد.
وی دهه کرامت و جشنواره امام رضا(ع) را موجب تجمیع هنرمندان و اصحاب فرهنگ، علم و اندیشه برشمرد و گفت: این جشنواره توانسته است تا در طول چهارده دوره ی برگزاری خود به عنوان یک فعالیت فرهنگی و هنری در سطح جهانی نهادینه شود.
ششمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه های چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا است که با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه ی معصومین بویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر آن برگزار شد.
سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی (انتخاب یک حدیث از حضرت امام رضا (ع) با موضوعات مورد نیاز روز جامعه مبتنی بر سیره رضوی به عنوان محتوای معرفتی در راستای سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی)، زیارت(آداب و فرهنگ زیارت)، جلوه های حرم مطهر رضوی، اَبنیه، امام زادگان و فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین های رضوی از موضوعات این جشنواره محسوب می شود.
در این آئین از کتاب ‘آفتاب مشرقی’ شامل مجموعه عکس های پنج دوره قبلی جشنواره عکس رضوی در ۱۴۰ صفحه رونمایی شد.