مراسم سالگرد و آیین گلباران مزار استاد سقایی برگزار شد+تصاویر

مراسم ششمین سالگرد درگذشت و آیین گلباران مزار استاد رضا سقایی در خرم‌آباد برگزار شد. این مراسم به همت انجمن موسیقی لرستان و معاونت فرهنگی شهرداری خرم‌آباد با حضور جمعی از مردم قدرشناس استان، روز چهارشنبه ششم مردادماه بر مزار این هنرمند فقید واقع در قطعه هنرمندان و نام‌آوران خرم‌آباد برگزار شد. حجت‌الاسلام ” حمیدرضا […]

مراسم ششمین سالگرد درگذشت و آیین گلباران مزار استاد رضا سقایی در خرم‌آباد برگزار شد.

این مراسم به همت انجمن موسیقی لرستان و معاونت فرهنگی شهرداری خرم‌آباد با حضور جمعی از مردم قدرشناس استان، روز چهارشنبه ششم مردادماه بر مزار این هنرمند فقید واقع در قطعه هنرمندان و نام‌آوران خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام ” حمیدرضا حنان” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخشی از این مراسم با اشاره به جایگاه مردمی و محبوبیت استاد سقایی، گفت: این هنرمند مردمی علاوه بر جایگاه ویژه اش در موسیقی، از محبوبیت بالایی در بین عموم مردم برخوردار بود که نشان از ویژگی های شخصیتی این هنرمند فقید است.

وی تصریح کرد: سقایی، خواننده ای بود که صدایش بر ساز چیرگی داشت و آثار اش به غنای موسیقی محلی لرستان کمک شایانی کرد.

شعرخوانی توسط “رمضان پرورده” شاعر خرم‌آبادی و مویه خوانی توسط “غلامرضا سبزعلی” از دیگر بخش های این مراسم بود.

استاد رضا سقایی ساعت ١٠ و ٣٠ دقیقه صبح یک‌شنبه ٢٧ تیر ١٣٨٩ پس از ١٢ روز بستری شدن در بخش ICU بیمارستان ساسان تهران، دار فانی را وداع گفت و پیکرش را صبح روز شنبه دوم مرداد ١٣٨٩، به عنوان اولین هنرمند خرم‌آبادی، در قطعه نام‌آوران و هنرمندان آرامستان صالحین خرم‌آباد به خاک سپردند.

saghaei

saghaei 5

saghaei 4

saghaei 2

saghaei 6

saghaei 1

عکس: سجاد درویشی