گرمای هوای پلدختر سوژه BBC شد

مسئول اداره هواشناسی پلدختر گفت: دمای ۵۴درجه ای هوای پلدختر که توسط BBCاعلام شده اصلا واقعیت ندارد و حتی این اتفاق در خوزستان که گرمترین نقطه کشور است رخ نداده است. شهرستان پلدختر به دلیل نزدیکی با استان خوزستان در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم که در برخی اوقات دمای هوا به بیشتر […]

images

مسئول اداره هواشناسی پلدختر گفت: دمای ۵۴درجه ای هوای پلدختر که توسط BBCاعلام شده اصلا واقعیت ندارد و حتی این اتفاق در خوزستان که گرمترین نقطه کشور است رخ نداده است.

شهرستان پلدختر به دلیل نزدیکی با استان خوزستان در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم که در برخی اوقات دمای هوا به بیشتر از ۴۵درجه می رسد.

در روزهای اخیر گرمای هوای پلدختر با ارسال تصویری از دماسنجی از یک خودرو که دمای ۵۴درجه را نشان می دهد به کانال تلگرامی BBCبه سوژه ای برای این بنگاه شایعه پراکنی تبدیل شده است به طوری که این رسانه ضد نظام، مسئولین هواشناسی ایران را به دروغگویی و پنهان کاری متهم کرده است.

دما سنج خودرو

تیمور سلیمانی مسئول اداره هواشناسی پلدختر با رد این خبر اظهار داشت: تا کنون خوزستان که گرمترین منطقه کشور ،گرمای ۵۴درجه را تجربه نکرده است.

وی با بیان اینکه دمای۴۷درجه بیشترین میزان دمای هوای پلدختر تا کنون بوده عنوان کرد: این خبر دمای هوای ۵۴درجه ای هوا در پلدختر که در برخی رسانه ها منتشر شده اصلا صحت ندارد.

سلیمانی تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دیروز شهرستان شوشتر دمای ۵۱درجه را داشته است.

این کارشناس هواشناسی با غیراستاندارد برشمردن دماسنج خودروها اظهار داشت: دستگاه هایی که دمای هوا را اندازه گیری می کنند باید در شرایط خاصی این کار را انجام بدهند.

سلیمانی اضافه کرد:دمای هوا از طریق جعبه چوبی اسکرین در ارتفاع دومتری که تشعشع برگشتی از زمین ندارد کار اندازه گیری دما صورت می گیرد.

وی ادامه داد: از طریق دستگاه دماسنج هم که به صورت اتوماتیک کار می کند بر اساس پارامترهای مشخص شده و استاندارد کار اندازه گیری دما صورت می گیرد.

این در حالی که بنگاه شایعه پراکنی BBC فارسی در انتشار اخبار بدون سند و خلاف واقع برای جذب مخاطب خود استفاده می کند و این در واقع خلاف اصول رسانه ای و اطلاع رسانی است.

 

مرجع: بیان روز