برای سلامتی شاعر «گرین غم» دعا کنید

مهتاب بازوند دختر استاد عزیز بیرانوند از بستری شدن پدرش در بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران خبر داد. وی علت اعزام استاد بیرانوند به تهران را عدم رضایت از اقدامات پزشکی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد عنوان کرد و افزود: پس از عمل سبکی که روی استاد انجام گرفته پنجشنبه ی آینده عملی بسیار […]

azai-biranvand

مهتاب بازوند دختر استاد عزیز بیرانوند از بستری شدن پدرش در بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران خبر داد.

وی علت اعزام استاد بیرانوند به تهران را عدم رضایت از اقدامات پزشکی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد عنوان کرد و افزود: پس از عمل سبکی که روی استاد انجام گرفته پنجشنبه ی آینده عملی بسیار سنگین خواهند داشت که در آن احتمال تخلیه کامل کلیه وجود دارد.

عزیز بیرانوند از چند هفته‌ی قبل به دلیل نارسایی کلیه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری شد.

بیرانوند سال ۱۳۲۱ در روستای دره‌بیداد در دامنه شمالی کوه گرین در ۲۵ کیلومتری بروجرد چشم به جهان گشود.

وی در کودکی در دامان پر مهر مادری روشن‌ضمیر و پدری آگاه پرورش یافت و از دایی‌اش “ملا شیخ عالی” که خوش‌نویس بود کسب فیض می‌کرد و از سال ۱۳۵۷ به روی به سرودن شعر آورد.

برخی بیرانوند را به پدر دوبیتی‌های لکی می‌شناسند و مجموعه اشعار وی به فارسی و لکی تحت عنوان «گرین غم» نیز که سال ۱۳۸۴ منتشر شد، در بازار کتاب با استقبال خوبی مواجه شد و به چاپ دوم رسید.

دیگر اثر استاد بیرانوند با نام “آو و آگر” نیز سال گذشته روانه بازار کتاب شد.

سال ۱۳۷۵ به همت انجمن ادب خرم‌آباد مراسم بزرگداشتی برای بیرانوند برگزار گردید و شعرا و فضلای بسیاری در وصف ایشان شعر سرودند و سخن گفتند.

از مخاطبان پایگاه خبری کشکان در لرستان و مناطق لر و لک نشین کشور درخواست می شود برای سلامتی استاد دست به دعا برند.