بیگانه با دوربین و آشنا با مردم…

سرویس سیاسی: دل نوشته زیر را یکی از مخاطبان، بعد از گفت و گوی تلویزیونی سید حسن خمینی با برنامه «نگاه یک» برای کشکان ارسال کرده است. سید حسن امشب خودش بود. طلبه ای خوش خلق و بی ریا و وارث سادگی یک شکوه تاریخی. نه کاغذ یادداشتی داشت و نه نکته از پیش آماده […]

۸_۷T3A7085

سرویس سیاسی: دل نوشته زیر را یکی از مخاطبان، بعد از گفت و گوی تلویزیونی سید حسن خمینی با برنامه «نگاه یک» برای کشکان ارسال کرده است.

سید حسن امشب خودش بود. طلبه ای خوش خلق و بی ریا و وارث سادگی یک شکوه تاریخی. نه کاغذ یادداشتی داشت و نه نکته از پیش آماده ای و نه حتی دکور متفاوتی، همان جماران ساده خمینی و تسبیحی که تمرکزش را حفظ می کرد بر اندیشه و گفتار.
حرف های ساده سید حسن تاریخی را با خود داشت از سال ها ناروایی و پنهان ماندن سیمایی که می تواند نام و آوازه ای بلند را بنماید. در کلامش سادگی موج می زد و بیننده خوب می فهمید که چقدر با دوربین سیمای جمهوری اسلامی ایران ناآشناست و البته بر تصویرپردازان مسلط، بی پیرایه بود و رها از کیش شخصیتی که چهره های رسانه ای دچارش می شوند.
سید حسن از خانه ای آمده بود که تاثیر گذارترین مرد تاریخ معاصر در آن به ساده ترین کلمات و کلام با پیروانش و همه قدرت های جهان سخن می گفت. همان سادگی و  صلابت در کلام و رفتار سید حسن را دوربین ها دوباره ثبت کردند و چقدر خوب است که همینطور بماند بیگانه با دوربین و آشنا با مردم.

افسر موموندی کاظمی