دوم خرداد سالروز عروج جاودانه شهید حسینقلی آزادبخت

سلام و دورود بیکران خدا بر آیه های سرخ و پرپر لرستان هزاران سلام و دورود خوبان و پاکان هستی بر آنانی که سخاوتمندانه، فروتنانه و از سر راستی و صفای باطن به امام عالم و آدم حضرت امام حسین (ع) اقتدا کردند و جانانه لبیک گفتند و بر گونه های سرخ شهادت بوسه زدند. […]

index4

سلام و دورود بیکران خدا بر آیه های سرخ و پرپر لرستان

هزاران سلام و دورود خوبان و پاکان هستی بر آنانی که سخاوتمندانه، فروتنانه و از سر راستی و صفای باطن به امام عالم و آدم حضرت امام حسین (ع) اقتدا کردند و جانانه لبیک گفتند و بر گونه های سرخ شهادت بوسه زدند. شهید حسینقلی آزادبخت در روز یکم شهریور سال ۱۳۴۱ در روستای کره پا در حدود چهار کیلومتری جنوب شرقی کوهدشت در خانواده ای دین دار و اصیل چشم به جهان گشود. وی پس از بارها تلاش و کوشش مجاهدانه، خالصانه و با فداکاری در راه آرمان های بلند اسلام ناب محمدی و پیروی آگاهانه از فرمایش ها و دستور مراد و امام خویش یعنی امام خمینی (رض) در سرنوشتی خون نوشت به تکلیف دینی، ملی و انقلابی خود جامه عمل پوشاند و بر صدق مدعای خود جان عزیزش را بر کف نهاد و به قربانگاه عشق گام نهاد تا اینکه از حدود ساعت ۱٫۵ بعد از ظهر روز جمعه دوم خرداد ماه ۱۳۶۵(برابر سیزدهم ماه رمضان المبارک) در کربلای خونرنگ حاج عمران جاودانه شدند و بر پیمان خود خالصانه، عارفانه و مظلومانه با نثار جان خود وفادار ماندند و با خاکسپاری در شهید آباد بهشت رضا (ع) روستای آزادبخت در جمعه نهم خرداد ماه ۱۳۶۵ و در آستانه بیست و یکم ماه رمضان در درنگی کوتاه پیکر پاک آن سرباز دلباخته عزت و سربلندی ایمان و ایران عزیز و به عنوان نخستین شهید این گلستان، به خاک سپرده شدند.

index5

شهید حسینقلی (ره) پهلوان عرصه جوانمردی، اخلاص، ادب، خداترسی و نجابت بود که از خانمان و کسان خود به ویژه همسر جوان و طفل نو رسیده شان (حمزه) و همه خواهش های دنیایی و پیشنهادهای جذاب مدیریتی دل کندند و به جانان پیوستند. عزم او را در عشق به تحصیل تنها می توان در سپری نمودن مقطع چهار ساله دوره دبیرستان طی حدود یک سال و نیم به گواهی نشست. آن عاشق بی قرار شهادت کم گو و گزیده گو به شدت از سخنان بیهوده، غیبت، تهمت و دروغ به دور بود. او سرمایه و مایه نشاط معنوی و عرفانی نسل ماست. هنوز داغی که با عروج او در اوج جوانی بر ساحت جان های غم زده ما نشسته است جز با یاد خدای شهیدان زدودنی، گفتنی و تاب آوردنی نیست. دریغ دارم از آن قله معرفت و حق جویی سخن به میان آید و از مادر مومن، پاک نهاد و شهید پرورش یاد نکنیم. مادری که در دامان خدایی و سجاده نشین او سرداری رشید پرورش  یافت و پدر دین دارش که با داغ او به جانان پیوست.

حسینقلی عزیز! در آستانه  سی امین سالگرد عروج سرخت فروتنانه و عاجزانه پیروی از راه و مرام آسمانی ات و شفاعت روز واپسین را خواستاریم. ای خدای شهیدان! از زلال زمزم اخلاص، عرفان، حق پرستی، وطن خواهی و دین باوری و قدرشناسی خالصانه از جایگاه و کارستان شهیدان ما را نیز سیراب فرما. (آمین)

وصیت نامه ی شهید

خداوندا تو شاهد باش که به رضای تو و بخاطر تو از این دنیا بریدم. هم اکنون که به سوی جبهه های تو در حرکتیم خداوند را شاهد می گیرم از آن لحظه ای که از خانه خارج شدم فقط بخاطر خدا و برای رضای او آمدم.

پدر ، مادر، خانواده، دوستان و برادران را ترک گفتم زیرا عشق من به تو ای خدا از همه بیشتر و بالاتر است. خداوندا مرا یک لحظه به خود وا نگذار که سخت به تو محتاج هستم.

خداوندا چنان نیرویی به من عنایت فرما که در رویایی با دشمن جز یاد تو در ذهنم چیز دیگری نباشد و خداوند راسپاس می گویم که مرا در این برهه از زمان قرار داد و به من توانایی و آگاهی داد که در صف جندالله قرار گیرم و از خداوند بخشنده و مهربان به خاطر گناهانی که  انجام داده ام طلب آمرزش و امید بخشش دارم.

وصیت ما برادران جبهه به شما امت شهید پرور این است که همیشه پشت سر امام باشید و دشمنی با آمریکا و دیگر جنایتکاران را فراموش نکنید زیرا مبارزه ما برای پیاده کردن احکام شرعی و حکم خدا در تمام جهام می باشد و کافران با این حکم مخالف هستند پس ما نیز با آنها مخافت می کنیم و با خون سرخ پیام قرآن و امام را به سراسر دنیا صادر می کنیم، بر شما باد ککه این راه را ادامه دهید ان شاءالله.

امت عزیز دعا و مناجات را فراموش نکنید که بهترین درمان برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید.

خود را اروحانیت جدا نکنید و با اعزام عزیزانتان جبهه ها را فراموش نکنید . از تمام دوستان و آشنایان خداحافظی کرده و امیدوارم که برای ما دعا کنند، اگر شهادت نصیبم شد در مرگم گریه نکنید که خدا با صابران است. از خواهران می خواهم حجاب و عفت و پاکدامنی را بیش از هر چیز مورد اهمیت قرار دهند.

در پایان از خداوند متعال خواستارم که به امام طول عمر دهند  زیرا تمام هدف ما مکتب ماست و این مکتبی بودن را در سایه رهنمودهای امام دریافتیم.

۶۳/۱۰/۱۶

index3

index2