سهم لرستان از گذر خطوط نفتی تنها تحمل هزینه نگهداری آن‌ها است/ سد معشوره نقطه قرمز لرستان

استاندار لرستان با اشاره به گذر یک‌هزار کیلومتر خطوط نفتی از استان گفت: متاسفانه سهم لرستان از گذر خطوط نفتی تنها تحمل هزینه نگهداری آن‌ها است. به گزارش کشکان، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه نشست فعالان اقتصادی لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خرم‌آباد برگزار […]

۳۰۸۷۹۱۸-۴۹۷۱۱۲۳

استاندار لرستان با اشاره به گذر یک‌هزار کیلومتر خطوط نفتی از استان گفت: متاسفانه سهم لرستان از گذر خطوط نفتی تنها تحمل هزینه نگهداری آن‌ها است.

به گزارش کشکان، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه نشست فعالان اقتصادی لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی برگزیده شده است، بسیار خرسند هستیم و قول می‌دهیم که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از هیچ اقدام و عملی دریغ نکنیم.

استاندار لرستان با اشاره به گذر یک‌هزار کیلومتر خطوط نفتی از استان گفت: متاسفانه سهم لرستان از گذر خطوط نفتی تنها تحمل هزینه نگهداری آن‌ها است، لذا تقاضا می‌شود خوراک لازم برای سرمایه‌گذارانی که قصد احداث پتروشیمی دارند، اختصاص یابد.

وی در خصوص کارخانه‌های تعطیل شده استان بیان کرد: برخی از پروژه‌ها مانند کارخانه پارسیلون از مطالبات مردم هستند که امیدوار هستیم وضعیت آن بهبود یابد.

این مسؤول با بیان اینکه ۶۱۸ ظرفیت راکد در استان شناسایی شده است، افزود: تعدادی از این پروژه‌ها مربوط به صنایع و بخش خصوص هستند که متاسفانه ۶۸ درصد از آن تحت تملک بانک‌ها هستند.

بازوند عمده مشکل واحدهای تولیدی را داشتن بدهی معوقه به بانک‌ها دانست و مطرح کرد: در صورت اعتماد بانک‌ها به ما ۴۵ درصد از این ظرفیت‌ها احیا می‌شوند.

وی خواستار بالا بردن مدت سرمایه در گردش از بانک‌ها شد و گفت: بانک‌ها طبق استمهال‌های انجام شده با نرخ جدی قرارداد منعقد می‌کنند که این موضوع برای سرمایه‌گذاران سخت است.

این مسؤول در آخر به پروژه‌های مهم و حساس استان مانند سد معشوره، کارخانه چرم و پوست و کارخانه یخچال‌سازی اشاره کرد و افزود: سد معشوره نقطه قرمز استان لرستان است، زیرا نیاز جدی به احداث آن است.

مرجع: فارس