رباعی/ برای استاد شجریان

از پزشکان معالج استاد محمدرضا شجریان نقل شده که این چهره برجسته موسیقی ایران زمین به سرطان پیشرفته کلیه مبتلاست و متأسفانه، سرطان متاستاتیک کلیه به مغز استاد سرایت کرده است؛ موضوعی که تاکنون از انظار عمومی به دور مانده بود و کسی از آن مطلع نبود. محمدرضا شجریان در بخشی از پیام نوروزی‌اش نیز […]

۱۰۰۱۴۶۳۹_۱۳۸۷۱۶۶۴۳۱۵۶۵۱۸۷_۱۳۵۷۱۸۲۹۲۱۴۶۷۶۰۰۶۹۱_n

از پزشکان معالج استاد محمدرضا شجریان نقل شده که این چهره برجسته موسیقی ایران زمین به سرطان پیشرفته کلیه مبتلاست و متأسفانه، سرطان متاستاتیک کلیه به مغز استاد سرایت کرده است؛ موضوعی که تاکنون از انظار عمومی به دور مانده بود و کسی از آن مطلع نبود.

محمدرضا شجریان در بخشی از پیام نوروزی‌اش نیز تلویحاً به این بیماری اشاره کرد: «من سال هاست با یک مهمان پانزده ساله‌ای آشنا هستم و دیگر با همدیگر دوست شده‌ایم و الان هم من به خاطر او اینجا ایستاده‌ام و طبق دستور پزشکم موهای سرم را هم کوتاه کرده‌ام. چند وقت دیگر اینجا هستم چون در اینجا آرامش دارم و بعد از آن به سراغ شما خواهم آمد و کارهای‌ هنری‌ام را دنبال خواهم کرد. لازم می‌دانم در این لحظه از دو دوست دیرینه‌ام محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان که بسیار دوستشان دارم و دلم برایشان تنگ شده است یاد کنم و بگویم که دلم برایشان تنگ شده است…».

هنرمندان کشور پس از شنیدن این خبر هر کدام به طریقی با خسرو آواز ایران ابراز همدردی کردند. مرتضا خدایگان شاعر برجسته ی لرستانی نیز رباعی زیر را برای استاد سروده است.

دردت به سر و سینه ی بی فرهنگان
«چنگت» به گلوی محفل خرچنگان

از حنجره اش محافظت کن ای عشق
ای مرگ! برو سراغ بد آهنگان

 

شاعر: مرتضا خدایگان