به درویشی قناعت کن؛ که سلطانی خطر دارد!

توضیح: یادداشت حاضر به قلم آقای مصطفی شکری، علی رغم عدم تصمیم تحریریه کشکان به انتشار آن به درخواست و اصرار مخاطب خاص آن یعنی آقای اسماعیل دوستی منتشر می شود. این انتخابات فواید بسیار خوبی داشت. از جمله وحدت بی سابقه و همراهی و همگامی عزیزانی که بعضاً در کنار هم بودنشان بعید به […]

داسماعیل-دوستی-۳۸۰x306

توضیح: یادداشت حاضر به قلم آقای مصطفی شکری، علی رغم عدم تصمیم تحریریه کشکان به انتشار آن به درخواست و اصرار مخاطب خاص آن یعنی آقای اسماعیل دوستی منتشر می شود.

این انتخابات فواید بسیار خوبی داشت. از جمله وحدت بی سابقه و همراهی و همگامی عزیزانی که بعضاً در کنار هم بودنشان بعید به نظر می رسید. این موج عظیم مردمی و این حماسه ی شور و نشاط در نوع خود بی سابقه بود. اینکه عزیزان «نیک نظر و دوراندیش» در هیچ حالتی «دل سرد» نشدند و از پای ننشستند، خود «کلاس درسی» برای سایر شهرها و بلکه «کل کشور» است.
انصافاً که انتقال ده ها هزار رای از یک فرد به فرد دیگر، اوج شعور اجتماعی و بلوغ سیاسی این مردم را نشان می دهد. جناب محمد آزادبخت برای ۲ هفته به صحنه آمد؛ اما چه حماسه ی عظیمی خلق شد! این حماسه، هنر همه ی همراهان بود!
از نکات دیگر این انتخابات «رسوایی» برخی از افراد بود! افرادی که «گفتار و کردارشان» متناقض است! این افراد خود را از همراهی و همگامی با خیل عظیم مردمی محروم کردند و بعضاً به صورت این مردم مظلوم چنگ زدند!
چه حکایت غریبی است! بر همان مردمی که روزی اوج شان داده اند، ریشخند می زنند و «رای و نظرشان» را به سخره می گیرند!
هلا، ای جنابان پر مدعا! بد وفایی ها، پشت ما را شکست!
اما سخنی با جناب دوستی عزیز!
با اختلافتان با دیگران کاری ندارم. اما یک سوال از آن جناب محترم دارم. مگر نه این است که بسیاری از «نیک نظران و خیر اندیشان» و جوانان این دیار به انحاء متفاوت شما را به همراهی و همگامی با جریان «همیشگی تان» فرخواندند؟ چرا سکوت کردید و جواب رد دادید؟ وقتی اصلاحطلب اصیل و با ریشه ای در صحنه هست و احتمال بُردش هم «قریب به یقین» است، دیگر از دیگری حمایت کردن چه مفهومی دارد؟ بپذیرید که از جریان «همیشگی تان» فاصله گرفته اید!

انصافاً که «وفا» گمشده روزگار ماست! به یاد بیاورید که این مردم چه وفایی به شما کردند و شما چگونه جواب آنها را دادید! آیا زیبنده نبود در این زمینه که حداقل همراهی نمی کنید، سکوت کنید؟ البته وفای شما به مسئول ستاد انتخاباتی تان (محمد آزادبخت) نیز در نوع خود بی سابقه است! دستمریزاد!

دو جمله از دوست ارجمندم، جناب پرویز گراوند:
«نتیجه اینکه آن عده از اصلاح‌طلبان که تا کنون مُردَد کنار ایشان (ملکشاهی) مانده‌اند اگر به اعتبار دوستی اصلاح‌طلب شده‌اند که هیچ؛ اما اگر به اعتبار اصلاحات در کنار دوستی بوده‌اند، در این روزها همراه با انتخابات مجلس در آستانه‌ آزمون اصلاح‌طلبی قرار گرفته‌اند و دیگر هیچ.»
جناب دوستی عزیز! در نوشتار سابقم به شما عرض کرده بودم که به همراهی سایر دوستان «خرسندی» دهید زیرا که «در این بازار اگر سودی ست با درویش خرسند است». اکنون که خرسندی ندادید به شما عرض می کنم که «به درویشی قناعت کن؛ که سلطانی خطر دارد!»

مصطفی شکری
دانشجوی دکترای اقتصاد

۲۳۴۶۷۸۹