کوهدشت خانه تکانی می خواهد…

فروزان شهبازی/ کشکان: کوهدشت خانه تکانی می خواهد… خانه تکانی عمیق در تمام زوایا خانه تکانی به سبکی که جای تمام گرد و غبارهای مضر را بوی بهار پر کند. سال هاست خودمان را به در و دیوار طرفداری های متعصبانه ی بیجا مالیده ایم و تن و دلمان را غبار گرفته است و دید […]

foroozan.shahbazi@yahoo.com

فروزان شهبازی/ کشکان:

کوهدشت خانه تکانی می خواهد…
خانه تکانی عمیق در تمام زوایا
خانه تکانی به سبکی که جای تمام گرد و غبارهای مضر را بوی بهار پر کند.
سال هاست خودمان را به در و دیوار طرفداری های متعصبانه ی بیجا مالیده ایم و تن و دلمان را غبار گرفته است و دید چشم های مان کمتر شده است.
چاره ای نیست جز پناه بردن به آب و روشنی و آیینه…
با دیدی روشن و چشمی کاوشگر و دلی پاک روزهای باصفای این شهر غبارگرفته را رقم بزنیم.

بسم الله

قدم برداریم:
۱- از خواسته های شخصی مان تا حدّ امکان دست بکشیم و توقعاتمان از شخص نماینده ی محترم رفاه عمومی باشد.

۲- طرح های خلاقانه و مبتکرانه متناسب با شرایط و حال و هوای این روزهای مجلس و مردم ارائه دهیم. ترجیحاً طرح هایمان رویایی نباشد و بالعکس کاملا اجرایی و قابل دسترس باشند.

۳- کینه هایمان را به خاک بسپاریم و از همه ی جوانب در تلاش باشیم همشهریانمان را به همدلی دعوت کنیم.

۴- در بین مخالفان هر جریانی بدون شک نخبگان علمی و فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که هربار در خلال تعصبات گروهی و جریانی به انزوا کشیده می شوند و گرد بی توجهی روی دلشان می نشیند. آن ها را دریابیم و در آبادانی شهر از آن ها و افکار مثبت شان بهره بگیریم.

۵- فراموش نکنیم اگر چه درصدی از مردم این شهر رأی مثبت به انتخاب نماینده ی محترم داده اند اما ایشان نماینده ی تمام مردم کوهدشت و رومشگان بوده و در برابر همه مسئولیت دارند.

۶- وضعیت اشتغال در شهرستان نابسامان است. لازم است علاوه بر طرح های درازمدت که کاملا ً اجرایی شدنشان در گرو مسائل و مصالح بودجه و دولت است، به فکر طرح های زودبازده و کارگاه های کم سرمایه برای اشتغال حداقلی جوانان باشیم. و این مهم عملی نخواهد شد مگر با مشارکت و همفکری عامه ی مردم و خود جوانان.

۷- آن چه خوشبختی یک اجتماع را رقم می زند پول و ثروت نیست، فکر و اندیشه ی سالم و پویا و سازنده است.

۸- در ساختن و شکوفا کردن توجه به تمام سلیقه ها موثر است حتی سلایق مخالف یا منتقدانه.
۹- حضور و حماسه ی حضور شعار نیست، همیشه حرف اول را می زند حضور و مشارکت در ساختن آینده. با هم باشیم حتی اگر در عقایدمان اختلاف آشکار داریم.

۱۰- از همین حالا به فرزندانمان بیاموزیم که انتخاب مسئولین شهر انتخاب سرنوشت و تقدیر نسل هاست. برای انتخاب هایمان به جای جانبداری های افراطی، آگاهی و متعالی بودن را نهادینه کنیم.

روی پیشنهادهای اجرایی برای در میان نهادن با مسئولین شهر و کمک در ساختن شهری نو، اندیشه کنیم و هر شب حرف هایی نو از جنس شکوفایی به زبان بیاوریم. إن شاء الله!