انتقادات شدید معاون سیاسی استاندار لرستان از برخی معترضین به روند برگزاری انتخابات/ نتیجه اعتراضات به زودی اعلام می شود

سید سعید شاهرخی در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ظرف یک ماه آینده برگزار میشود اظهارداشت: برای مرحله دوم انتخابات ۸۵۰ هزار نفر  در لرستان واجد شراط رای دادن هستند. وی افزود: در مرحله نخست انتخابات حضور نمایندگان […]

IMG_20160310_131205

سید سعید شاهرخی در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ظرف یک ماه آینده برگزار میشود اظهارداشت: برای مرحله دوم انتخابات ۸۵۰ هزار نفر  در لرستان واجد شراط رای دادن هستند.

وی افزود: در مرحله نخست انتخابات حضور نمایندگان در مجلس برای کسب چهار کرسی قطعی شد و مرحله دوم انتخابات نیز برای تعیین تکلیف پنج کرسی مجلس در لرستان برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: در مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰ درصد شرکت کنندگان در انتخابات در نرم سنی ۱۸ تا ۲۶ سال بودند.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم  استان لرستان در انتخابات هفتم اسفند ماه ۶۴ درصد بوده است گفت: میانگین مشارکت در کشور ۶۲ درصد بوده که در استان لرستان این مشارکت دو درصد بالاتر بوده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه مردم شهرستان پلدختر با ۸۵ درصد، کوهدشت و رومشکان با ۷۶ درصد و سلسله و دلفان با ۷۱ درصد بیشترین مشارکت را داشته اند گفت: در استان لرستان فضای صمیمی و خوبی در بین همه گروه های سیاسی و کاندیدا های استان بود و نظم قابل وصفی در همه شهرستان های استان دیده شد.

وی تصریح کرد: در راستای انتخابات برخی بد اخلاقی ها صورت گرفت که اینگونه رفتارها تقبیح میشود تا دیگر  شاهد آن نباشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: این بد اخلاقی ها از جانب افرادی صورت گرفت که  حداقل تجربه یک دوره نمایندگی در مجلس را داشتند که باید الگویی برای بقیه کاندیداها و بقیه می بودند.

وی اظهارداشت: متاسفانه برخی به خاطر جمع کردن آرا خیلی بی مهابا عملکرد و خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی را از اول انقلاب تا به امروز زیر سوال بردند اما باید گفت مردم از این روش غیر اخلاقی برنتافتند و اتفاقا آن افراد از کمترین آرا برخوردار شدند.

شاهرخی افزود: این روش غیر اخلاقی به هیچ عنوان با هیچ معیاری از  ارزش های اسلامی و یک خدمتگذار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگار نیست.

وی عنوان کرد: در روزهای گذشته دیدیم که برخی افراد از تریبون مقدس مجلس شورای اسلامی در پایان این دوره چهار ساله، چه تعابیری  به کار بردند؛ همین افرادی که در سال ۸۸ بر طبل عدم تخلف و براین نکته تاکید میکردند که اعتراضات باید مدنی باشد الان رسما در  تربیون مجلس میگویند انتخابات مهندسی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان کرد:  افرادی که به این شکل فکر میکنند باید منصف و دقت داشته باشند که به هیچ عنوان ما براساس خط مشی که رئیس جمهور و وزیر کشور اعلام کردند و از آن بالاتر حق الناس بودن رای مردم، به هیچ کس اجازه مهندسی انتخابات را ندادیم و به کار بردن این الفاظ جفای در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: از مجموع حدود ۵۲ هزار رای که در حوزه انتخابیه این شخص بوده، حدود سه هزار و ۸۰۰ رای بیشتر نداشته پس چطور ممکن است با مهندسی این آرا بدین شکل باشد.

شاهرخی با بیان اینکه هزینه رفتارهای نادرست و برخلاف جهت حرکت مردم را به حساب مدیریت انتخابات نباید گذاشت گفت: مردم برخوردهای فیزیکی برخی از نمایندگان استان را در مجلس دیدند.

وی عنوان کرد: مردم برخی موضع گیری ها را دیدند که برخلاف  جهت حرکت مردم بود  از این رو مردم با عقلانیت و تدبیر رای داده بودند والان  هم مردم با کسی عهد اخوت نبستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: این شخص چطور فاصله ۵۰ هزار رای با سه هزار رای می خواهد با شایعه مهندسی کردن انتخابات توجیه کند.

وی تصریح کرد: بسیار متاسفم و دعا میکنیم این  افراد در مسیر مردم هدایت شوند و به رای مردم تمکین کنند.

شاهرخی عنوان کرد: باز متاسفانه  دیدیم که برخی از افراد زحمات و تلاش های استاندار و  دولت تدبیر و امید را طی دو سال گذشته به حساب خود گذاشته و مصادره کردند.

وی گفت: در این استان چه کسی است که اطلاع نداشته باشد کشت و صنعت حدود ۱۵ سال تعطیل بوده و با پیگییری های شخص استاندار، تیم همراه و ارتباطی که برقرار کردند مجدد احیا شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهار داشت: البته ما افتخار میکنیم که اعتراف کردند بالاخره کاری انجام شده است از این رو  در بحث توسعه فرودگاه و راه اهن میتوان گفت راه آهن سه چهار دوره مجلس افراد آمدند و رفتند اما سال ۹۳ استاندار آن را اجرایی کردند پس مصادره کردن خدمات دولت بی انصافی است.

وی افزود: همین افراد در دولت گذشته نیز نماینده بودند بنابراین باید عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید را در  استان با هشت سال گذشته مقایسه کنید و بگویید در این هشت سال چه کردید البته مردم تشخصی میدهند و در صندوق ها پاسخ این افراد را دادند.

شاهرخی  با بیان اینکه مردم دیگر از افراط و تفریط خسته شده اند گفت: مردم مشی را که رئیس جمهور مطرح کردند متوجه شدند و خوشبختانه چه در بخش سیاست خارجی، کنترل تورم و توجه به معیشت مردم شاهد توفیقات ارزشمندآن نیز بودیم.

وی اظهار داشت: یکی از کسانی که یک دوره در مجلس بوده و استان، شهرستان شدن و تقسمات کشوری را خوب میفهمد آگاهانه به خاطر  فریب مردم خیلی راحت میگوید من این شهرستان را به استان و بخش را به شهرستان تبدیل میکینم که باید گفت این ها روش های قدیمی است و به نظر میرسد پاسخ نخواهند گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: در بحث اعتراضات نیز رسیدگی و قانون مند کار دنبال میشود اگر کسی اعتراضی به نتیجه انتخابات و صندوقی دارد می توان گفت به طور یقین قانون ما اینقدر ظرفیت بالایی دارد که در مراحل مختلف مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: راه پیگیری اعتراض این است که از مجاری قانونی دنبال شود بنابراین کف خیابان آمدن و نطق کردن در تریبون مجلس جز خارج شدن از مسیر قانونی مشکلی را حل نمیکند.

شاهرخی بیان کرد: تمام  مراجع قانونی چه در هیئت های اجرایی که رسیدگی کردند و چه شورای نگهبان دقیقا به اعتراضات رسیدگی و نتایج حوزه های مختلف انتخابی هم به زودی اعلام میشود.