۴۰ نامزد دیگر مجلس تاییدصلاحیت شدند

ره پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تائید صلاحیت چهل نامزد دیگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. وزارت کشور امروز سه شنبه لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی را اعلام خواهد کرد. ۵ نامزد اصلاح طلب تایید صلاحیت شدند؟ در همین حال برخی از کانال های تلگرامی اصلاح‌طلب، گزارش […]

IMG20503506

ره پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تائید صلاحیت چهل نامزد دیگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وزارت کشور امروز سه شنبه لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی را اعلام خواهد کرد.

۵ نامزد اصلاح طلب تایید صلاحیت شدند؟

در همین حال برخی از کانال های تلگرامی اصلاح‌طلب، گزارش دادند که در لیست ۴۰ نفره ای که شورای نگهبان صلاحیت آنها را در بازنگری نهایی تایید کرده است نام شماری از اعضای شناخته شده احزاب اصلاح‌طلب به چشم می‌خورد. این افراد عبارتند از: اشرفی اصفهانی، مهر علیزاده، اشراقی (نوه امام)، حق شناس و مجید فراهانی و رحمانی خلیلی

سه داوطلب مجلس در تهران ردصلاحیت شدند
رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اشاره به اینکه نتیجه بررسی صلاحیت سه داوطلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه اعلام نشده بود گفت: وزارت کشور امروز(دوشنبه) در نامه ای به فرمانداری پایتخت از رد صلاحیت این افراد توسط شورای نگهبان خبر داد.

علی اصغر ناصربخت در گفت و گو با ایرنا افزود: در نامه وزارت کشور، ناقص بودن مدارک و وجود برخی مشکلات در زمان ثبت نام، علت رد صلاحیت این افراد از سوی شورای نگهبان اعلام شده است. این افراد در دقایق پایانی مهلت قانونی نام نویسی اعلام کاندیداتوری کرده اند. داوطلبان ردصلاحیت شده از چهره های مشهور سیاسی نیستند. وی یادآور شد: نتیجه شکایت ۲۶ داوطلب ردصلاحیت شده توسط هیات نظارت بر انتخابات استان تهران، سه شنبه از سوی شورای نگهبان اعلام می شود.

ناصربخت خاطرنشان کرد: تاکنون صلاحیت یکهزار و ۱۵۸ داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران تایید شده است. استان تهران در مجموع ۳۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۳۰ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند. این استان دارای شش حوزه اصلی و ۲۰ حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

* هنوز نتیجه بررسی صلاحیت یک داوطلب خبرگان در تهران مشخص نیست
ناصربخت با اشاره به اینکه هنوز نتیجه بررسی صلاحیت یک داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است گفت: در این ارتباط وزارت کشور در نامه ای از شورای نگهبان خواستار تعیین تکلیف وضعیت این داوطلب شده است.

وی خاطرنشان کرد: نام این داوطلب در هیچکدام از لیست های افراد احراز یا رد صلاحیت شده که تاکنون شورای نگهبان اعلام کرده، وجود ندارد. معاون فرماندار پایتخت با اشاره به انصراف یکی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه استان تهران اظهار کرد: اصلاحیه آگهی داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری دیروز (یکشنبه) در تارنمای فرمانداری تهران و سایر تارنماهای خبری منتشر شد. ۳۳ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران احراز صلاحیت شده اند.

با توجه به انصراف یکی از داوطلبان احراز صلاحیت شده و تغییر حوزه سه نامزد دیگر، در مجموع ۲۹ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران رقابت خواهند کرد. استان تهران دارای ۱۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که در این انتخابات دارای یک حوزه انتخابیه اصلی با محوریت فرمانداری تهران و ۳۵ حوزه انتخابیه فرعی شامل شهرستان ها و بخش های استان است.