نوازنده نوجوان خرم‌آبادی در جشنواره نوای خرم خوش درخشید

به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، ارسلان عبدالهی نوازنده نوجوان خرم‌آبادی در جشنواره نوای خرم ۲ موفق به کسب رتبه برتر شد. بنا به همین گزارش امین عباسیان رییس انجمن موسیقی لرستان گفت: در دومین دوره جشنواره و جایزه‌ همایون خرّم که با نام نوای خرّم ۲ در اواخر دی […]

۳۶۹۸۸۹۰۳-de0d-433e-8ec8-2d4768ded1f5

به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، ارسلان عبدالهی نوازنده نوجوان خرم‌آبادی در جشنواره نوای خرم ۲ موفق به کسب رتبه برتر شد.
بنا به همین گزارش امین عباسیان رییس انجمن موسیقی لرستان گفت: در دومین دوره جشنواره و جایزه‌ همایون خرّم که با نام نوای خرّم ۲ در اواخر دی ماه سال جاری برگزار شد، ارسلان عبدالهی نوازنده ویلن؛ از هنرجویان انجمن موسیقی لرستان خوش درخشید.

عباسیان گفت: با هدف ماندگاری و گسترش فرهنگ فاخر موسیقی اصیل ایران زمین، ارتقای بینش فرهنگی و هنری جامعه و شناخت بیشتر هنرجویان نسبت به بزرگان هنری کشور مؤسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» و خانواده استاد همایون خرّم با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین دوره جشنواره و جایزه‌ همایون خرّم را با نام نوای خرّم ۲ در روزهای ۱۷،۱۸،۲۳،۲۴ دی ماه ۹۴ در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی و مراسم اختتامیه آن جمعه شب،۲۵ دی ماه، در تالار وحدت برگزار کردند.
فریدون شهبازیان(آهنگساز و رهبر ارکستر)، دکتر محمد سریر(آهنگساز و رییس هیات مدیره خانه موسیقی ایران)، پری ملکی(مدرس آواز، خواننده، سرپرست گروه موسیقی خنیا)، مهندس رضا خرّم(پسر ارشد استاد همایون خرّم)، بابک شهرکی(نوازنده و مدرس ویلن، هنرآموخته ممتاز استاد همایون خرّم) داوران دومین جشنواره و جایزه همایون خرّم آثار اجرا شده را مورد ارزیابی قرار دادند.
عباسیان تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ هنرمند و هنرجو در رده سنی ۵ تا ۱۸ سال طی ۴ روز در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی با ارایه آثار خود به صورت تکنوازی، هم‌نوازی، هم‌خوانی و گروه‌نوازی به رقابت پرداختند که در میان نوازندگان ویلن رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال به صورت مشترک امیررضا حاجی زاده از مشهد و ارسلان عبدالهی از خرم‌آباد مقام اول را کسب نمودند.
ارسلان عبدالهی متولد ۷۹/۱/۸، دانش‌آموز سال دوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک از مدرسه شهید بهشتی (تیزهوشان) نواختن ویلن را از مردادماه ۹۲ در سن۱۳ سالگی نزد استاد مختار فلاحی آغاز نمود، با توجه به اینکه مدت زمان بسیار کوتاهی را به نوازندگی مشغول است اما به سرعت کتاب‌های پایه را گذرانده و هم اکنون مشغول به اتمام رساندن ردیف استاد ابوالحسن صبا و کتاب‌های ساز تنها ردیف استاد بدیعی می باشد.

وی با تقدیر از زحمات استاد مختار فلاحی به دلیل پرورش چنین هنرجویانی گفت: شهر و موسیقی سرزمین‌مان به اساتیدی هم‌چون مختار فلاحی نیازمند است تا هم از نظر موسیقیایی هم از حیث منش هنرمندانه در پرورش صحیح فرزندمان کوشا باشند ؛ ارتباط صمیمانه استاد، شاگردی از دیرباز در همه زمینه‌ها مرسوم بوده و هست، چه خوب می‌شود اگر ابتدا برای شاگرد خود اسوه اخلاق باشیم، زیرا که سلامت جسم و جان خصوصیت مثبتی است که افراد را در تراز هنرمندی نگه می‌دارد و هرکس که با اخلاص شاگردی را تربیت کند آتیه‌ی آن هنرجو خلق آثاری جاودانه خواهد بود که بوی ریا و خودنمایی نمی‌دهد و بدون شک در نفوس تأثیر می‌گذارد و جاودانه می‌شود.
عبدالهی برای حضور در دومین جشنواره همایون خرم، آواز شور، چهارمضراب را نواخت که البته بسیار مورد تشویق داوران این دور از جشنواره قرار گرفت.

شایان ذکر است که لوریس چکناوریان، محمد سریر، محمود عزیزی، فضل الله توکل، اکبر زنجانپور، هوشنگ توکلی، عزت الله مهرآوران، علی مرادخانی، فرزاد طالبی، شاهین فرهت، فریدون شهبازیان، عباس عظیمی، پری ملکی، رضا خرم، هاله خرم، نصرت الله وحدت، وارطان ساهاکیان، عباس خوشدل، اکبرآزاد و تعدادی دیگر از هنرمندان از مهمانان ویژه مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی «نوای خرّم» بودند و افراد برگزیده طی مراسمی تندیس دومین جشنواره و جایزه همایون خرّم و جوایز خود را از دست هنرمندان مطرح کشور دریافت کردند.
موفقیت بخش خصوصی در برگزاری مناسب جایزه استاد خرم، استقبال بسیار زیاد هنرمندان از جشنواره نوای خرّم، حضور تمامی اعضای مرحوم خرّم و رونمایی از مستند نخستین دوره جشنواره و جایزه همایون خرّم به کارگردانی جواد ستوده نیا از جمله حاشیه‌های جذاب و قابل تامل در این مراسم بود.

تهیه خبر: فاطمه یاراحمدی