با وجود ۲۵۰ هزار معلول و سالمند در استان اقدام موثری برای امکانات رفاهی این افراد ناتوان صورت نگرفته است

در جلسه شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو شورا، در ستاد بهزیستی لرستان برگزار شد، بر ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی و سالمندان تاکید شد. به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، این جلسه با حضور مدیران کل […]

indexدر جلسه شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو شورا، در ستاد بهزیستی لرستان برگزار شد، بر ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی و سالمندان تاکید شد.

به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، این جلسه با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی، به منظور هماهنگی و تصمیم گیری در خصوص  مسائل مرتبط با شورای هماهنگی و به میزبانی بهزیستی لرستان برگزار شد.

دکتر اسداله حیدری مدیر کل بهزیستی لرستان با انتقاد از عدم وجود امکانات رفاهی ویژه افراد ناتوان افزود: در لرستان قریب ۱۰۰ هزار معلول و ۱۵۰ هزار سالمند وجود دارد که در برنامه های توسعه استان، امکانات رفاهی و خدماتی مطلوب جهت این اقشار در نظر گرفته نشده است. مدیر کل بهزیستی لرستان در ادامه ضمن تقدیر از استاندار لرستان در خصوص توجه ویژه ایشان به اقشار ضعیف و ناتوان استان افزود: با حمایت های مهندس بازوند طرح ها و برنامه های ویژه معلولان و سالمندان از طریق کارگروه ها و کمیته های تخصصی در دست مطالعه و اجرا است که در آینده شاهد ارائه خدمات مطلوب به این اقشار در سطح استان خواهیم بود.

وی هم چنین شورای هماهنگی تعاون را بزرگترین و موثرترین فراکسیون در دولت محلی بر شمرد و افزود: اعضای این شورا با اختیارات و وظایفی که بر عهده دارند می توانند در خصوص رفع مسائل و مشکلات اجتماعی استان، نقش آفرینی موثری داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی لرستان در ادامه از مدیران عضو شورا خواست در قادرسازی و توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی به ویژه در خصوص مسائل اشتغال ، تسهیلات بانکی ، آموزش های فنی و حرفه ای، حداکثر مساعدت لازم را در نظر بگیرند.

در ادامه جلسه علی آشتاب مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: جامعه هدف بهزیستی نیازمند خدمات بیشتر می باشد و با توجه به اینکه شورای هماهنگی تعاون، دارای ظرفیت بالایی در ارائه خدمات می باشد، می تواند منشا قول و اثر در خصوص ارائه خدمت به این اقشار باشد.

وی در پایان از تمام مدیران کل عضو شورای تعاون خواست، با تشکیل کمیته های چند جانبه و تخصصی در خصوص تصویب طرح ها و برنامه های مرتبط با جامعه هدف بهزیستی، هم اندیشی و اقدام نمایند.