نامه ی سرگشاده ی مسئول ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان های کوهدشت و رومشگان خطاب به استاندار لرستان

دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته منشاء اقدامات بسیار ارزنده‌ای در عرصه سیاست بین‌الملل نظیر حل مقتدرانه مسأله هسته‌ای و نیز مهار تورم و شکوفایی اقتصادی‌، بهداشت‌، رفاه و … در خدمت به ملت شریف ایران بوده است.  همگان شاهد هستند دولت یازدهم با تدبیر خود، جوانه‌های امید را در دل مردمان این […]

IMG_20151223_193343

دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته منشاء اقدامات بسیار ارزنده‌ای در عرصه سیاست بین‌الملل نظیر حل مقتدرانه مسأله هسته‌ای و نیز مهار تورم و شکوفایی اقتصادی‌، بهداشت‌، رفاه و … در خدمت به ملت شریف ایران بوده است.

 همگان شاهد هستند دولت یازدهم با تدبیر خود، جوانه‌های امید را در دل مردمان این مرز و بوم شکوفا کرد. البته هم‌استانی‌های عزیزی که ظرف دو سال گذشته شاهد خدمات شایسته‌ا‌ی کشوری بودند‌، انتظار داشتند با همین سرعت، نظاره‌گر جهش‌، پیشرفت و توسعه‌ی سیاسی‌، اقتصاد‌ی و فرهنگی در سطح استان نیز باشند‌.

جناب آقای مهندس بازوند‌؛ بیش از دو سال از  حضور حضرت‌عالی در استان لرستان به عنوان استاندار می‌گذرد‌، این در حالی است که سهم استان ما از نسیم مدبرانه و امید‌بخش دولت محترم بسیار ناچیز بوده و چه بسا شاهد عدم تحقق وعده‌های داده شده و گاها تغییر مسیر در شعارها بوده‌ایم‌.

لذا به عنوان یک شهروند حامی و دلسوز دولت تدبیر و امید در محضر مردم شریف استان لرستان چند سوال برای تنویر افکار عمومی و همچنین وظیفه‌ای که نسبت به سرنوشت رأی خود در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ۹۲ داشته‌ام از حضرت‌عالی می‌پرسم، امید است پاسخی شایسته ارائه نمایید؛ باشد که گامی جهت همدلی و همزبانی هر چه بیش‌تر مردم و دولت در تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی‌) باشد‌:

۱- لطفاً برنامه‌های عمرانی و اقتصادی که در زمان استانداری حضرت‌عالی “به انجام رسیده” است را اعلام فرمایید.

طرح‌های بام لرستان‌، کشت و صنعت و فرودگاه خرم‌آباد با تبلیغات وسیعی که برای آن‌ها شد به کجا رسید؟!

مصوبات سفر ریاست محترم‌ جمهور که در رأس آن اجرای سد معشوره بود اکنون در چه مرحله‌ای از اجرا است‌؟

جناب آقای استاندار شایسته نیست این شائبه در ذهن مردم ایجاد شود که برنامه‌های اقتصادی و عمرانی شما قبل از آن که عملی و اجرایی باشد، تقلیدی از دکترین اقتصادی دولت قبل بوده و جنبه‌ی تبلیغاتی و پروپاگندا به اذهان عمومی متبادر نماید‌. آیا اگر بخواهید عملکرد ۸۰۰ روز حضور خود را در استان لرستان به مردم ارائه دهید، هزینه‌ی این تبلیغات به اندازه‌ی منفعت عملکردتان خواهد بود‌؟

۲- انتصاب فعالین سیاسی ستاد کاندیدا‌های رقیب دکتر روحانی در کلیدی‌ترین پست‌ها از مشاورین حضرت‌عالی گرفته تا مدیر کل‌های مختلف (‌با وجود شایستگان حامی دولت‌) به چه معناست‌؟ در حالی که دلسوزان و حامیان دولت یازدهم از انبوه بی‌مهری‌هایی که در سایه‌ی بی‌توجهی دوران استانداری حضرت‌عالی به وجود آمده‌، رنجیده‌خاطرند‌. برخی نیز در این میان سوء استفاده کرده و با دیدن وضعیت حاضر، این موضوع را جا می‌اندازند که شایسته‌سالاری جای خود را به معاملات سیاسی داده که امیدوارم این یک مطلب را با قدرت رد نمایید‌.

جناب استاندار؛ با توجه به حضور فعال افرادی در مناصب مدیریتی ادارات که هیچ‌گونه اعتقادی به دولت تدبیر امید نداشته و ندارند حتی در برخی حوزه‌های استانداری، چه اقداماتی در راستای تبلیغ و حمایت از سیاست‌های دولت تدبیر امید در استان لرستان صورت گرفته است‌؟‌

۳- جناب استاندار جهت تنویر افکار عمومی قدری در مورد شایعات حلقه‌ی همدان و کوچ برخی مدیران احمدی‌نژادی به لرستان توضیح دهید‌.

۴- جناب آقای بازوند؛ نادیده گرفتن خواست حامیان دولت و دلسوزان و نفوذ لابی‌های مختلف سیاسی برای انتصاب فرمانداران و بخشداران (به اذعان همگان) چنددستگی غریبی در بدنه‌ی هیات اجرایی استان به وجود آورده‌، با این وجود، آیا موفق به برگزاری انتخابات مد نظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و دولت محترم خواهید بود؟!

۵- اقدامات عملی حضرت‌عالی در مورد برداشتن موانع توسعه‌ی استان و کاهش نرخ بیکاری در دو سال گذشته چه بوده است‌؟ (با ذکر دقیق و تفکیک شده‌ی تعداد اشتغال‌های ایجاد شده در هر نهاد یا هر بخش)

۶- نقش مهم و سرنوشت‌ساز آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست. تفکر حاکم بر بزرگ‌ترین نهاد استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا شایعات تصمیمات عزل و نصب‌های آموزش و پرورش را از نشست‌های یک هتل شنیده‌اید‌؟ اقدامات انجام شده حضرت‌عالی به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان در این حوزه چه بوده است؟

۷-  صندوق کار‌آفرینی امید (مهر‌) با هدف حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک که باید در خدمت جوانان استان باشد‌؛ آیا همچون سنوات پیش در خدمت و پیشبرد اهداف سیاسی همان دلبستگان و وابستگان دولت قبل نیست؟

۸- منابع و سرمایه‌های ملی در آتش‌سوزی‌های تابستان گذشته آن هم در سطح بسیار وسیع به خاکستر تبدیل شدند. اقدامات موثر شما در مهار آتش‌سوزی چه بوده است‌؟ آیا می‌توان خاموشی آتش بعد از آن که چیزی برای سوختن نمانده بود را مهار آتش نامید‌؟

در ضمن می شود پیرامون این قسمت از متن تقدیرتان از یکی از مسئولین کوهدشت که: «آتش‌سوزی در کوهدشت ۸ برابر وسیع‌تر از آتش‌سوزی در ایلام بود‌، در حالی که برای خاموش کردن آتش‌سوزی ایلام ۳ استان بسیج شده بودند» را توضیح دهید.

عملکرد بارز مدیریت بحران استان در جلوگیری از خسارات‌های سیل قابل پیش‌بینی اخیر چه بود؟ آیا اگر اقدامات موثر و کم‌هزینه‌ای قبل از بارندگی صورت می‌گرفت، خسارات جبران‌ناپذیر جانی و ۲۰۰ میلیاردی مالی پیش می‌آمد‌؟

ضمن عرض تشکر، منتظر ارائه‌ی پاسخ‌های شما هستم.

 

 ایوب کوشکی

مسئول وقت ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان‌های کوهدشت و رومشگان