تکاپوی انتخاباتی اصلاح طلبان و سکوت معنادار دو کاندیدای شاخص اصولگرایان کوهدشت+ عکس

کشکان – گروه سیاسی: این روزها اصلاح طلبان کوهدشت در قالب چند طیف تقریباً متمایز تجمعات و نشست های انتخاباتی خود را شدت بخشیده اند. این در حالی است که بخشی عظیمی از آنان به دلایلی نگران شکل گیری یک ائتلاف پایدار در میان کاندیداهای این جریان پرطرفدار سیاسی برای انتخابات پیش روی مجلس شورای […]

کشکان – گروه سیاسی: این روزها اصلاح طلبان کوهدشت در قالب چند طیف تقریباً متمایز تجمعات و نشست های انتخاباتی خود را شدت بخشیده اند. این در حالی است که بخشی عظیمی از آنان به دلایلی نگران شکل گیری یک ائتلاف پایدار در میان کاندیداهای این جریان پرطرفدار سیاسی برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی هستند.

از یک طرف جریان موسوم به ۱+۵ با محوریت علی اصغر اسفندیارپور و عضویت فرج اله مؤمنی، محمدی آزادبخت، صیدعلی کورانی فر، طهماسب علی پور و هادی قبادی تا کنون چند نشست با رنگ و بوی انتخاباتی برگزار نموده و از طرف دیگر بیم و امیدها نسبت به ادامه ی حمایت اسماعیل دوستی(از راهبران اصلی جریان اصلاحات کوهدشت) از الهیار ملکشاهی نماینده ی فعلی کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد. دوستی تا کنون در رفتار و بیانیه های کوتاه انتخاباتی خود چنین نشان داده که معتقد است در میان گزینه های موجود جریان اصلاحات در کوهدشت شخصی که پتانسیل ماندن در صحنه، حمایت و پیروزی را داشته باشد وجود ندارد و ادامه ی حمایت از نماینده ی کنونی به عنوان شخصی که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ رفتاری معتدل در پیش گرفته بهترین گزینه ی پیش رو است.

در کنار این دو طیف شناخته شده تر اما برخی دیگر در قالب گروه نواندیشان اصلاح طلب با عضویت فردین گراوند، میترا تیموری، حاجیعلی شیراوند، نجف شهبازی و … با راهبری یکی دیگر از فعالین سیاسی اصلاح طلب یعنی دکتر بنیاد شهمرادی هر از چندگاهی جلسات و نشست هایی برگزار می کنند که بیشتر مباحث مطرح شده در جلسات گلایه و انتقاد از روندی است که دو طیف اسفندیاری و دوستی در قبال جریان اصلاحات کوهدشت در پیش گرفته اند. این گروه گاهاً از برخی فعالین اصلاح طلب استان همچون سید عیسی موسوی و اخیراً حاج محمد رضایی برای سخنرانی در گردهمایی های خود دعوت به عمل آورده اند.

طیفی دیگر از کاندیداهای جریان اصلاحات همچون دکتر کرم یاری به صورت انفرادی در حال جلب آراء انتخاباتی حوزه ی کوهدشت و رومشکان برای انتخابات پیش رو هستند.

سردار حاج حسن باقری نیز (که البته خود را اصولگرای اصلاح طلب معرفی نموده) با راه اندازی یک وب سایت انتخاباتی و برگزاری جلساتی عمدتاً با رنگ و بوی مذهبی حضور خود را به عنوان یکی از کاندیداهای جدی عرصه ی انتخابات اعلام نموده است.

جالب است بدانید در طول روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ آذر چند جلسه با رنگ و بوی انتخاباتی توسط کاندیداهای جریان اصلاحات در کوهدشت برگزار شده است.

جریان مقابل اما با دو کاندیدای شاخص و سنتی یعنی آقایان علی امامی راد و علی شاهرخی قبادی رویکردی محتاطانه تر برای نیل به وحدت و ائتلاف در پیش گرفته اند. در واقع به نظر می رسد این دو نفر دریافته اند که اگر همچون اصلاح طلبان پراکندگی خود را در جلسات و تجمعات جار بزنند اصولگرایان کوهدشت باید به نفع کاندیدای نهایی اصلاحات یا نماینده ی فعلی با صندلی سبز بهارستان تا وقتی دیگر و شرایطی مساعدتر خداحافظی کنند.

علی امامی راد بر خلاف دیدگاه برخی حامیان خود گفته است تا آخر در صحنه می ایستد و به نفع کسی کنار نمی کشد. شیخ اصولگرایان اما در گفتگویی که تفصیل آن در روزهای آتی در کشکان منتشر می شود؛ عدم برگزاری جلسات از ناحیه حامیان خود و امامی راد را نشانه ی تلاش دو هیأت از حامیان این دو برای چیدن ساز و کارهای ائتلاف معرفی کرده است.

باید دید با پیش رفتن زمان و نزدیکتر شدن به زمان ثبت نام و بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح طلبان و اصولگرایان کوهدشت در خصوص هدف مشترک که همانا ایجاد وحدت و ائتلاف در میان جریان خود است به نتیجه ی مطلوب می رسند یا خیر.

به نظر می رسد در صورت عدم حصول ائتلاف در میان کاندیداهای مطرح این دو جریان با انتخاباتی چند قطبی و پیچیده در حوزه ی انتخابیه کوهدشت و رومشکان مواجه خواهیم بود.

زیارت عاشورای حامیان سردار باقری با حضور و سخنرانی سردار حاج رشید جلالی ، نماینده سابق شهرستان کرج در مجلس

IMG_20151203_004116 IMG_20151203_004229

میثاق با شهدا حامیان دکتر کرم یاری

IMG_20151203_210153

گردهمایی حامیان کاندیداهای نواندیش اصلاح طلب با حضور حاج محمد رضایی (عضو کمیته مشورتی اصلاح طلبان لرستان) و سخنرانی تند دکتر بنیاد شهمرادی علیه دو گانه ی دوستی- اسفندیاری

IMG_20151203_221853 IMG_20151203_221831

IMG_20151203_221757