گفتگوی کوتاه کشکان با دبیر جدید حزب همبستگی در کوهدشت

کنش‌گر و فعال تشکل‌های دانشجویی سال‌های قبل از ۸۰ کسی که وقتی دغدغه همگان رفاه بود و آرامش، دغدغه اش کار فرهنگی و رسانه ای بود و با اینکه مرفه نبود و مستاجرانه زندگی می کرد و بی هیچ حاشیه امنیت شغلی ای امرار معاش می کرد؛ تمام هم و غمش خدمت به مردم بود. […]

IMG_20151114_122542

کنش‌گر و فعال تشکل‌های دانشجویی سال‌های قبل از ۸۰ کسی که وقتی دغدغه همگان رفاه بود و آرامش، دغدغه اش کار فرهنگی و رسانه ای بود و با اینکه مرفه نبود و مستاجرانه زندگی می کرد و بی هیچ حاشیه امنیت شغلی ای امرار معاش می کرد؛ تمام هم و غمش خدمت به مردم بود. دو بار در رقابت های نابرابر شورای شهر ورود کرد البته نه صرفا به قصد برد، بلکه برای راحتی وجدانش در پیشگاه خدا و خلق خدا.

علی علیزاده، جوانی که سال‌ها کار فرهنگی و رسانه‌ای را در کارنامه کاری خود دارد اینک مسئولیت حزب همبستگی را در شهرستان کوهدشت بر عهده گرفته است. به همین خاطر با ایشان گپی کوتاه و خودمانی زدیم که از نظر مخاطبان گرامی می گذرد:

مختصری در مورد خودتان و حزب همبستگی بگویید:

حزب همبستگی جزء اولین تشکل ها و احزاب اصلاح طلبی است که بعد از حماسه دوم خرداد ۷۶ شکل گرفت. این حزب در مسیر اعتدال و اصلاح طلبی  پیش قدم بوده و در تمام صحنه ها و انتخابات ها حضوری فعال داشته که در آخرین آن ها تمام قد از آقای دکتر روحانی حمایت کرده است.

حزب همبستگی افراطی گری را مردود می داند و همواره بر نوار اعتدال و اصلاح طلبی طی مسیر کرده است و بنده هم به عنوان دبیر این حزب در شهرستان کوهدشت در خدمت دوستان هستم امیدوارم که بتوانم با تکیه بر خداوند متعال و تدبیر و حمایت دوستان، در این راستا موثر باشیم.

برنامه این حزب برای انتخابات پیش رو چیست؟

همانطور که مستحضر هستید دبیر حزب همبستگی لرستان دبیر و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان لرستان نیز می باشند لذا این حزب نسبت به اجماع و اتحاد هر چه بیشتر اصلاح طلبان استان تلاش می کند و هرگز به صورت مصداقی وارد عمل نمی شود و از مسئولان سیاسی استان و مجریان انتخابات توقع داریم که یک انتخابات سالم برگزار کنند. همینطور انتظار داریم که دوستان نظارتی شهرستان ها و استان هم صلاحیت کاندیداها را به عادلانه ترین صورت ممکن بررسی کنند.

مواضع و دیدگاه های حزب همبستگی نسبت به وضعیت کنونی جریان اصلاحات در لرستان و کوهدشت چگونه است؟

حزب همبستگی تا امروز از شخص خاصی حمایت نکرده است و در مورد اعلام حمایت از کاندیداها تا اعلام نظر شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان اظهار نظر نمی کند این حزب هرگز کسی را به مردم تحمیل نمی کند. ما در انتخابات به صورت انفرادی ورود نمی کنیم و تکروی را قبول نداریم، انحصار را نمی پذیریم و در خط اعتدال و اصلاح طلبلی در خدمت دوستان هستیم و نهایتا هیچ نفی یا شرطی به عنوان منع نام نویسی دوستان اصلاح طلب نداریم. هر کسی که احساس می کند توان و شرایط نماینده شدن را داراست ثبت نام کند اما بعد از عبور افراد از مجرای قانون و فیلتر نظارتی ها کسی مورد حمایت ماست که از فیلتر اصلاح طلبی  بگذرد و در مورد حمایت از دولت و اصلاح طلب بودن موضع شفافی داشته باشد.

دیدگاه شما در مورد کاندیداهای اصلاحات در کوهدشت- طیف اسفندیاری، طیف دوستی و طیف نواندیشان- چیست؟

نظر بنده در مورد کاندیداهای اصلاح طلبان تقریبا همانی است که در سوال قبلیتان پاسخ دادم و آن هم این است که دوستان اصلاح طلب که ثبت نام می کنند که شما آنها را به سه طیف تقسیم کردید، به نظرم باید در کمال احترام به هم قاعده بازی را بپذیرند و مطابق نظر شورای هماهنگی بعد از مشخص شدن صلاحیت افراد به اجماع برسند دوستان ما هم  قبل از تایید صلاحیت ها باید یک حداقل و حداکثر انتخاباتی را برای خود برآورد و پیش بینی کنند تا در صورت عدم برآورد انتظارات در تایید صلاحیت ها دچار یک سرگردانی و آشفتگی نشویم و چیزی که مهم و نتیجه بخش است اجماع و احترام به عقل جمعی و تدبیر اصلاح طلبان و اعتدالیون است و امید دارم که این مهم اتفاق افتد.