دست اندازهایی که خیابان ها را دست می اندازد

حکایت آسفالت های کوهدشت، حکایت وصله کردن زخم‌های خیابان‌هایی است که هر از چند گاهی از سوی ارگان‌های ذیربط شهری آسفالت شکافی شده و پس از حفاری خیابان ها حتا به شکل اولیه خود باز نمی گردد.

به گزارش کشکان به نقل از آسوبان، نبود زیرساخت های شهری مناسب در شهر کوهدشت باعث شده است که شهروندان این شهر هر از چند گاهی شاهد حفاری هایی در سطح خیابان ها باشند؛ حفاری هایی که بعد از چند هفته و به شکل نامرغوب آسفالت می شوند.

یکی از دلایل عمده کیفیت پایین آسفالت معابر را می توان استفاده از مواد نامناسب دانست؛ به طوری که این آسفالت ها بعد از مدتی کوتاهی به داخل زمین فروکش کرده و باید دوباره آستینی برای تعمیر آسفالت ها بالا زد تا بعد از مدت کوتاهی به علت کیفیت نامرغوب همان آش و کاسه برای خیابان های کوهدشت به راه باشد.

شهر ۱۱۲

همه روزه تعداد زیادی از شهروندان کوهدشتی از وضعیت آسفالت این شهر گلایه مندند؛ به گونه ای که به گفته یکی از شهروندان کوهدشتی وضعیت کوچه های آسفالت شده کوهدشت از وضعیت کوچه های آسفالت نشده این شهر بدتر است.

این شهروند با ابراز تأسف از وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر افزود: خیابان هایی که پس از حفاری ها آسفالت می شوند؛ وصله ی ناجوری بر تن شهر هستند.

وی با بیان اینکه چرا نباید برای آسفالت خیابان ها از مواد مرغوب استفاده شود؛ تصریح کرد: هنوز چند ماه از آسفالت خیابان یادگار امام بعد از حفاری نگذشته؛ اما آسفالت به صورت کنده کاری بیرون زده است.

این شهروند در خصوص وضعیت خیابان هاگفت: آیا وجود خیابان هایی سالم و بی دست انداز برای شهرداری کار سختی است؟

یکی دیگر از شهروندان کوهدشت در این خصوص گفت: خیابانهایی که چندی پیش آسفالت شده؛ در حال حاضر تخریب شده است.

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

این شهروند وضعیت خیابان ها، عدم جمع آوری صحیح زباله ها، عدم فضای سبز مناسب را از معضلات شهری کوهدشت عنوان کرد و اظهار کرد: دست اندازهای شهر کم بود که اخیراً آسفالت های بی کیفیت به آن ها اضافه شد.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی گفت: حفر خیابان ها ضرورتی جهت توسعه زیرساختهای و نیازهای شهری است؛ اما آیا نباید تعمیر خیابان ها را به شکل مناسب انجام داد؟

این شهروند با بیان اینکه کیفیت آسفالت ها مناسب نیست؛ بیان داشت: بعد از تعمیر دوباره ی خیابان ها آسفالت متلاشی شده و باعث ایجاد چاله در خیابان می شوند.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی گفت: خیابان های سالم در شهر کوهدشت به ندت به چشم می خورد؛ چرا که بعضی از خیابان ها یا اصلاً آسفالت نشده و یا پس از آسفالت به شکل چاله و چوله ظاهر می شود.

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

وی با بیان اینکه چرا ما نباید یک خیابان سالم داشته باشیم؛ تصریح کرد: خیابان‌های این شهر نه تنها استاندارد نیستند؛ بلکه در حد یک خیابان معمولی هم کیفیت لازم را ندارند.

این شهروند در این زمینه به خبرنگار ما اظهار می‌کند: کیفیت آسفالت در خیابان های کوهدشت مانند یادگار امام مناسب نیست و بعد از مدت کمی آسفالت پوسته پوسته و خراب می شود.

بنابراین گزارش،آسفالت یکدست و مناسب خیابان ها تأثیر بسزایی در زیبایی شهری دارد؛ اما آسفالت های چهل تکه و وصله شده نه تنها نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد؛ بلکه باعث ایجاد تصویری مخدوش در ذهن مهمانان و مسافران به شهرها می شود.

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

از سوی دیگر غیر استاندارد بودن معابر عمومی و اصلی شهر، افزون بر کاهش سرعت آمد و شد خودروها، استهلاک زود هنگام آسفالت معابر پس از مدت کوتاهی را به دنبال داشته و به اموال عمومی و شخصی شهروندان خسارت وارد می‌کند.

حکایت آسفالت های کوهدشت، حکایت وصله کردن زخم‌های خیابان‌هایی است که هر از چند گاهی از سوی ارگان‌های ذیربط شهری آسفالت شکافی شده و پس از حفاری خیابان ها حتا به شکل اولیه خود باز نمی گردد.

این در حالی است که ‌ماده ۵۵ در قانون شهرداری ها ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها و باغهای عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین موضوعه و تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آب‌ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر و تأمین آب و روشنایی به وسایل‌ممکنه را از وظایف شهرداری عنوان می کند.

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

علاوه بر این بهسازی خیابان‌ها از اولویت‌های اجرایی در حوزه آسفالت است و مطلوب بودن زیرسازی خیابان‌ها نیز نقش بسزایی در بالا بردن عمر مفید روکش آسفالت خیابان‌ها دارد.

حالا جای این پرسش مطرح است که آیا اجرای وظایف شهرداری یک شهردار را به عنوان شهردار نمونه تعیین می کند یا انتخاب شدن به عنوان قهرمان ملی در یک برنامه تلویزیونی و با نظر مخاطبان تلویزیونی؟