انتقام سخت داعش از فرانسه با ۱۶۰ کشته

چندین حمله و انفجار در نزدیکی استادیوم محل برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه به کشته شدن ده ها نفر منجر شده است. رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند. چندین انفجار در مرکز پاریس به وقوع پیوست و همزمان، تیراندازی و چندین حمله همزمان در […]

French fire brigade members aid an injured individual near the Bataclan concert hall following fatal shootings in Paris, France, November 13, 2015. REUTERS/Christian Hartmann

چندین حمله و انفجار در نزدیکی استادیوم محل برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه به کشته شدن ده ها نفر منجر شده است.

رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند. چندین انفجار در مرکز پاریس به وقوع پیوست و همزمان، تیراندازی و چندین حمله همزمان در پاریس به وقوع پیوست. پیش از این گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی، تیم فوتبال آلمان که برای دیداری دوستانه به پاریس رفته، مجبور به تخلیه هتل محل اقامت خود در پایتخت فرانسه شد. خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه از ورزشگاه استادو فرانس خارج شده است.

شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ نیز گزارش داد: در تراس رستورانی در مرکز پاریس تیراندازی رخ داده است. شاهدان عینی گزارش دادند افراد مسلح و نقابدار وارد این رستوران شدند و به هر سویی شلیک کردند. شبکه تلویزیونی یورونیوز نیز به نقل از پلیس فرانسه از به گروگان گرفته شدن دستکم شصت نفر در سالن کنسرت پاریس خبر داده است. پلیس فرانسه از حمله دو یا سه فرد مسلح به نیروهای امنیتی این کشور در مقابل این سالن کنسرت خبر داد. این حوادث تا کنون دهها کشته برجای گذاشته است و برخی منابع تعداد کشته ها را تا ۱۶۰ نفر اعلام کرده اند.

شبکه نزدیک به گروه داعش، در حال بازنشر این خبر و تبریک گویی هستند. آنها، بمباران چند روز پیش پایگاه های داعش در سوریه توسط جنگنده های فرانسوی را دلیل این عملیات دانسته‌اند. داعش مدتی پیش نیز مسئولیت سرنگونی هواپیمایی روسی با ۲۲۴ مسافر بر فراز مصر را نیز به تلافی دخالت نظامی روس‌ها در سوریه بر عهده گرفته بود. با توجه به حمله خونین به دفتر نشریه فکاهی “شارلی ابدو” گمانه زنی ها درباره نقش داشتن داعش در این حمله قوت گرفته است.