نبود آبخوان داری و عدم توجه به آبخیز داری عامل اصلی سیل کوهدشت بوده است

فرماندار کوهدشت صبح امروز در جلسه حفاظت از اراضی ملی با بیان این مطلب افزود: عمده ترین عامل اصلی سیلاب اخیر و خسارات وارد شده به شهرستان کوهدشت نبود موانع و آبخیز داری است که بتواند سیلاب ها را پخش کند و در صورت عدم توجه به این موضوع با بارندگی ۵۰ میلیمتری مشکلات و […]

img_3419

فرماندار کوهدشت صبح امروز در جلسه حفاظت از اراضی ملی با بیان این مطلب افزود: عمده ترین عامل اصلی سیلاب اخیر و خسارات وارد شده به شهرستان کوهدشت نبود موانع و آبخیز داری است که بتواند سیلاب ها را پخش کند و در صورت عدم توجه به این موضوع با بارندگی ۵۰ میلیمتری مشکلات و خسارت های عمده ای را خواهیم داشت.
محمد کرم محمدی افزود: حجم روان آبهای بارندگی های اخیر در مسیر مادیانرود ۳۷۰ میلیمتر مکعب و در حوزه خسروآباد بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.
وی با اشاره به اختصاص اعتباراتی به شهرستان برای جبران برخی از خسارت ها تصریح کرد : این پول و اعتبار متعلق به هیچ نماینده ای نیست ، هیچ کس حق بهره برداری از آن را ندارد ، این پول متعلق به دولت و نظام است ، تسهیلاتی که برای جبران پرداخت می شود از بودجه عمومی و متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
محمدی خاطرنشان نمود: متاسفانه اکثر ساختمان های مسیر رودخانه فاقد پروانه ساخت می باشند و تخلفاتی در ساخت این واحد ها رخ داده است که باید به جد با عاملین در هر مقام و مسئولیتی برخورد شود.
فرماندار کوهدشت در ادامه با انتقاد از اجرای پروژه های مطالعه شده در کوهدشت بویژه در حوزه آب گفت: بیش از چندین سال است که از فاز اول مطالعه سد خسروآباد و مادیانرود سخن رانده می شود اما نمی دانیم به هر حال فاز دوم این پروژه کی آغاز خواهد شد.
در این جلسه مبلغ ۵ میلیارد ریال جهت ادامه مسیر کانال کوهدشت اختصاص یافت.