از انتخابات تا مسائل آموزش و پرورش/ مشروح دیدار گروه سیاسی کشکان با فرج اله مؤمنی

اشاره: گروه سیاسی کشکان، بنا به رسالت رسانه ای خود و در جهت تقویت روحیه نشاط سیاسی در جامعه و تنویر افکار عمومی، قصد دارد در ایام مانده به انتخابات مجلس دهم به صورت متناوب با برخی فعالین سیاسی شاخص استان لرستان و شهرستان کوهدشت، از جناح های مختلف سیاسی دیدار نموده و مشروح جلسات […]

اشاره: گروه سیاسی کشکان، بنا به رسالت رسانه ای خود و در جهت تقویت روحیه نشاط سیاسی در جامعه و تنویر افکار عمومی، قصد دارد در ایام مانده به انتخابات مجلس دهم به صورت متناوب با برخی فعالین سیاسی شاخص استان لرستان و شهرستان کوهدشت، از جناح های مختلف سیاسی دیدار نموده و مشروح جلسات را جهت اطلاع مخاطبان فهیم و دغدغه مند خود منتشر نماید.

فرج اله مؤمنی از چهره های فعال سیاسی اصلاح طلب استان لرستان و شهرستان کوهدشت، در دیدار با برخی اعضای تحریریه سیاسی پایگاه خبری کشکان به بیان برخی مطالب گفته نشده پیرامون انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه کوهدشت و رومشکان، مسائل آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت و برخی حوزه های دیگر پرداخت.

مؤمنی که از بانیان طرح اجماع تعدادی از کاندیداهای شاخص جریان اصلاحات کوهدشت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی است در این دیدار ضمن تشکر از رویکرد شفاف و نقادانه پایگاه خبری کشکان، ابتدا به بیان ضرورت های انتقاد و تفاوت دیدگاه افراد جامعه با هم پرداخت.  وی گفت: باید از انتقاد به خصوص انتقاد رسانه ها حمایت نمود. اگر نقد در جامعه ی ما خوب جا بیفتد کل جامعه از آن سود می برد. اصلاح یعنی ضرر کمتر رساندن به جامعه. انسان های بی نیاز نقد می کنند و نگران عواقب نقد خود نیستند. هیچ مسئولی انسان بی نیازی نیست، گاه این نیاز، نیاز معنوی خدمت به مردم است.

مؤمنی با اشاره به اینکه دو سال است که بیشتر به کوهدشت می آید ادامه داد: دلیل اصلی نیامدنم پیشتر از این دو سال مشکلات فراوانی است که شهر دارد. هر موقع وارد کوهدشت می شوم دوستدارم در وهله ی اول شهردار شهر شوم که حداقل شهر را تمیز کنم. حداقل حق این مردم اشتغال و نجات از بیکاری است. باید از قبل به خصوص در بخش خصوصی در این شهر برنامه ریزی صورت می گرفت. وضعیت شهر مرا از آن دور کرد. از نظر روحی بسیار اذیت می شوم و ترجیح می دهم شب بیایم و صبح زود بروم هرچند از ناراحتی ام کم نمی شود و ممکن است متهم به بی تفاوتی شوم.

بیشتر اصلاح طلبان با انگیزه های متفاوت دوست داشتند در انتخابات کاندید شوم. دلایل انصرافم و سایر مباحث انتخاباتی را خدمتتان عرض می کنم اما دوستان کشکان لطفاً تا برگزاری نشست خبری که به زودی برگزار می کنم این مطالب را رسانه ای نکنید.

IMG_4552

در خصوص وضعیت آموزش و پرورش کوهدشت، در جزئیات آموزش و پرورش هیچ مداخله ای ندارم. شخصاً معتقد به عزل هیچ اصلاح طلبی از آموزش و پرورش کوهدشت نبوده ام و همواره گوشزد کرده ام که که مراقب باشید ما در انتخابات گذشته کاندیدای اصلاح طلب نداشته ایم. اگر کسی به امامی، قبادی یا ملکشاهی رأی داده نباید توبیخ شود. در مقطعی به آقای دوستی گفتم بیائید وحدت داشته باشیم و هیچکداممان از کسی حمایت نکنیم!

در بحث انتصابات ممکن است در برخی موارد از من سئوالی پرسیده باشند و جلوی برخی عزل و نصب ها را گرفته باشم. در خیلی از موارد با دوستان نزدیک مثل آقایان تیموری و اسفندیارپور هم اختلاف نظر داریم.

مؤمنی ادامه داد: زمانی که مدیر آموزش و پرورش بودم به تمام افراد در شرف بازنشستگی از هر طیف و جناحی مدیریت و معاونت دادم.

در خصوص نیروهای پیش دبستانی تلاشمان جهت جلوگیری از تضییع حق و امتیازبندی دقیق بوده و پیگیر لغو خلاف های صورت گرفته بودیم.

مؤمنی در پاسخ به این سئوال که در خصوص اتهام رادیکالیسم و انحصارطلبی خود چه پاسخی به منتقدان می دهید گفت: ده سال اول انقلاب به اقتضای سن فعالیت سیاسی نداشته ام. در انتخابات اول آقای اسفندیاری وارد گود فعالیت سیاسی شدم و از سال ۶۵ و ۶۶ وارد پست های مدیریتی و گرفتن مسئولیت شدم. در مقطعی که مسئول گزینش بودم( سال ۶۹) هیچگاه دید بسته ای نداشتم. همیشه هم ارتباطم با افراد شاخص جناح راست شهرستان خوب بوده و با آن ها تعامل داشته ام. بنابراین رادیکال بودن را با توجه به سوابق ذکر شده رد می کنم. در خصوص انحصارطلبی هم هرچند عهد بسته بودم که پاسخ این حرف بی اساس را ندهم اما تمام هم و غم بنده جلب نظر جمعی بوده و در حیطه ی کاری و تشکیلاتی معتقد به دایره ی بازتر بوده ام و هستم. این مسأله باعث می شود اگر عیبی در وجودمان باشد متکثر شده و کمتر دیده شود.

عضو گروه کاندیداهای موسوم به ۶ +۱ اصلاح طلبان کوهدشت در انتخابات مجلس دهم در این دیدار همچنین مسائل مهمی را در خصوص کیفیت انتخابات پیش رو، وضعیت فعلی و آتی کاندیداهای مطرح اصلاح طلب و اصولگرای شهرستان، وضعیت هیأت نظارت و اجرایی انتخابات، تعامل با گروه موسوم به نواندیشان اصلاح طلب، رویکرد آینده در قبال دیگر شاخصین اصلاح طلب شهرستان، شخصیت سیاسی و شیوه ی حمایت کاندیداهای اجماع از صیدعلی کورانی فر و … مطرح کرد که به درخواست ایشان انتشار آن ها به نشست بعدی وی با خبرنگاران موکول می شود.

 

IMG_4561