هجوم گرازها به انارستان های کوهدشت

گرازها به انارستانهای کوهدشت هجوم بردند. به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: با آغاز برداشت انار، هجوم گراز به انارستان های شهرستان کوهدشت تشدید شده و تاکنون ده درصد از کل محصول انار این شهرستان خوراک گراز ها شده است. بهروز بهاروند وسعت باغات مثمر انار کوهدشت […]

۱۳-۸-۱۸-۱۵۵۱۰۱-

گرازها به انارستانهای کوهدشت هجوم بردند.
به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: با آغاز برداشت انار، هجوم گراز به انارستان های شهرستان کوهدشت تشدید شده و تاکنون ده درصد از کل محصول انار این شهرستان خوراک گراز ها شده است.
بهروز بهاروند وسعت باغات مثمر انار کوهدشت را بیش از ۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در حالی که درختان انار به اوج ثمردهی رسیده و شاخه هایشان به زمین خم شده است، کله های ۳۰ تا ۵۰ راسی گراز در بین آنها لانه کرده و انارها را مثل یک آبمیوه گیری پرقدرت مک می زنند و تفاله اش را دور می اندازند.
بهاروند گفت: گراز ها خیلی هم مشکل پسند به نظر می رسند، چون فقط میوه های درشت و آبدار را می خورند و از چیدن انارهای لک دار و آفت زده پرهیز می کنند.
وی تخریب جنگلها و مراتع را از مهمترین دلایل یورش گراز به انارستانهای کوهدشت اعلام کرد وگفت: در فصل سرما نیز شاهد هجوم خرگوشها به تنه درختان انار هستیم.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان از اداره کل محیط زیست لرستان خواست برای رفع این مشکل چاره اندیشی کند.
براساس قانون جریمه شکار هر راس گراز ۸ میلیون تومان است.