نوبخت در کوهدشت: این چه زیرساختی است که با یک سیل و بارندگی اینگونه مردم به زحمت می افتند؟!/ در کنار مردم آسیب دیده لرستان هستیم

به گزارش خبرنگار کشکان، جلسه ستاد بحران لرستان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور، استاندار لرستان، نماینده ی کوهدشت و رومشکان، امام جمعه و فرماندار کوهدشت و شماری از مدیران کل و مدیران شهرستان به منظور بررسی […]

IMG_3492

به گزارش خبرنگار کشکان، جلسه ستاد بحران لرستان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور، استاندار لرستان، نماینده ی کوهدشت و رومشکان، امام جمعه و فرماندار کوهدشت و شماری از مدیران کل و مدیران شهرستان به منظور بررسی ابعاد سیل کوهدشت و شیوه کمک رسانی به آسیب دیدگان در فرمانداری کوهدشت برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این جلسه گفت: با تمام وجود در کنار مردم آسیب دیده لرستان هستیم.
به گزارش کشکان، محمد باقر نوبخت با تاکید بر اینکه در اثرآب گرفتگی بخشی از کسب و کار و اموال مردم به شدت آسیب دیده است گفت: باید به سرعت این شرایط به حالت عادی برگردد.
وی باانتقاد از ضعف زیرساخت های عمرانی لرستان گفت: این چه زیرساختی است که با یک سیل و بارندگی اینگونه مردم به زحمت می افتند؟!
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تاکید بر لزوم ارزیابی کارشناسی طرح های زیرساختی گفت: برغم اینکه دولت با مشکلات مالی مواجه است اما تمام تلاش ما این است که بخشی از خسارات مردم را از محل اعتبارات مدیریت بحران پرداخت کنیم.
نوبخت به بیان اینکه صد درصد اعتبارات لرستان را امسال پرداخت می کنیم اظهار داشت: به همه دستگاه ها ماموریت می دهم خسارت های وارد شده به زیرساخت های عمرانی لرستان را برآورد کنند تا در بودجه امسال و سال آینده تامین کنیم.

IMG_3467
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: گزارش خسارت سیل به لرستان را به رئیس جمهور و هیات دولت ارائه خواهیم کرد و همچنین تنخواهی را در اختیار استاندار لرستان قرار خواهیم داد که بخشی به صورت بلا عوض و بخشی به صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در کنار این؛ تلاش می کنیم پس از برآورد خسارت های وارد شده به زیرساخت های لرستان، برای تامین اعتبار و بهسازی آنها اقدام کنیم.
نوبخت همچنین بر حل مشکل آب، برق و راه روستاهای آسیب دیده استان در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: خرسند نیستم که به نمایندگی از رئیس جمهوری در حال انجام ماموریتی هستم که شاهد آلام مردم باشم،خیلی خوب بود در افتتاح پروژه ها به استان سفرمی کردم و مردم را شادمان می دیدم.

IMG_3501
وی گفت: خسارت جانی که برای ۳ نفر از شهروندان پیش آمده و مشکلاتی که برای کسبه در بازار و مردم در خانه هایشان ایجاد شده است موجب تالم است.
نوبخت گفت: باید به فوریت آب گرفتگی معابر با همکاری بخش خصوصی رفع شود و به بنیاد مسکن ابلاغ شده است که به فوریت به خسارت های وارد شده به واحد های مسکونی و تجاری رسیدگی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به تلاش دولت برای رفع تحریم ها گفت: تمام تلاش دولت این است که چنگال تحریمها را از حلقوم مردم بردارد.
نوبخت دولت یازدهم را دولتی فراجناحی و آماده همکاری با تمام احزاب و گروه های سیاسی کشور توصیف کرد و گفت: در شرایط کنونی می بینید که دولت های مختلف آماده همکاری با جمهوری اسلامی هستند.
وی گفت در نخستین جلسه آتی هیات دولت که یکشنبه برگزار می شود برآورد خسارت های وارد شده به لرستان را ارائه خواهم داد تا نسبت به اختصاص تنخواه رسیدگی شود.