هرچه زمان می گذرد ضرورت شناخت دو جبهه حق و باطل بیشتر احساس می شود

به گزارش کشکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کوهدشت، نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان کوهدشت در مورخ ۹۴/۸/۱ به امامت حجت السلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه شهرستان در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد. امام جمعه کوهدشت در خطبه اول گفت: خودم و همه شما نماز گزاران روز جمعه را سفارش […]

untitled2236

به گزارش کشکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کوهدشت، نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان کوهدشت در مورخ ۹۴/۸/۱ به امامت حجت السلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه شهرستان در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد.
امام جمعه کوهدشت در خطبه اول گفت: خودم و همه شما نماز گزاران روز جمعه را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی ،تقوای قولی و نقلی وحتی فکری و خود نگهداری از شر شیاطین انسی وجنی وگناه حفظ کنیم که بعضی از این افکار ممکن است سوء ظن و بدگمانی به برادر مسلمان و گناه آلود باشد و بعضی از گمانها گناه است ومعصیت دارد بخدا پناه ببریم .بیائیم تقوا داشته باشیم و از گناه بپرهیزیم که گناه انسان را دردنیا وآخرت خوار می کند .امروز روز تاسوعای حسینی است. امام حسین(ع) در یکی از خطبه هایش فرمود: مردم آیا نمی بینید که به حرفم عمل نمی شود، حق گویی از بین رفته است و معیار در جامعه حق نیست ، باطل و بی عدالتی معیار شده است و از باطل کسی نهی نمی کند و سکوت کرده اند ، در این صورت مومن باید به پا خیزد ، من در جامعه ای که باطل معیار باشد زندگی را ذلت می دانم ، زندگی در این عالم را نمی خواهم ، بدون ارزش و شور حسینی زندگی معنا ندارد.

هرچه زمان می گذرد ضرورت شناخت دو جبهه حق و باطل بیشتر احساس می شود. تقابل این دو جبهه خیلی مهم است، همیشه این دو جبهه در تقابل هم بوده و هستند. گرچه ممکن است این تقابل در زمانهای مختلف متغیر باشد. لذا باید با تناسب زمان پیش رفت و چهره حق و باطل را شناخت. جبهه حق و باطل پیشینه ای به درازای تاریخ داشته اند منتهی هر زمانی جبهه حق و باطل در چهره جدیدی رخ می نمایند.

به عنوان مثال از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که الان در دهه چهارم آن هستیم همواره دو جریان مشخص و متضاد در جامعه بوده است. یکی از آنها بعنوان جریان انقلابی و اصولگرایی یاد می شود. جریانی که وابسته به دین و مبتنی بر حوزه های علمیه می باشد و در تار پود اجتماع و اقتصاد و مسائل دینی حرکت می کند. دارای اصول و عقاید و ویژگیهای خاص خودش می باشد.که ویژگی های آن ۱- تحکیم و پشتوانه مردمی مبنی بر مردم سالاری دینی۲- همسویی با رهبری و الهام بخشی از منویات رهبری۳- اسلام و روحیه و غیرت عاشورایی۴- ایمان راسخ به امداد و نصرت دینی است ۵-پایبندی به اصول وحدت بخش اماممان ۶-تمام ارزشهای اسلامی . جریان دوم که شاخصه اصلی آن تقابل با ارزشها و آرمانهای اصیل انقلابی می باشد نیز دارای ویژگی هایی است :۱-انفعال و واپسزدگی و تسلیم در برابر قدرتهای پوشالی و فرهنگ بیگانه و خود باختگی ۲-ارتجاع و بازگشت به دوران ستم شاهی ۳-متاثر از تراوشات فلسفه غرب بویژه اومانیسم و لیبرالیسم و سکولاریسم می باشند ۴-بی مبالاتی و عدم تعصب و غیرت نسبت به ارزشهای دینی اسلامی و انقلابی ۵- باور به اینکه آمریکا کدخدای جهانی است ۶- عدم پایبندی به ولایت فقیه ۷-تقابل با اصول و مکتب امام و مبانی ارزشهای سیاسی اسلام بویژه مدل ولایت ۸- توهم دانستن دشمنی دشمنان اسلام. این دو جریان همیشه در مقابل هم بوده اند در این ۳۷ سال. هویت و جوهره این دو جریان در دو ظاهرحق و باطل خودنمایی می کند، برخلاف بعضی ها که فکر می کنند اختلاف سلیقه هاست نخیر اختلاف بنیادی و اساسی است. اینها چقدر با انقلاب بودند. از زمان دولت موقت و بنی صدر این دو جریان از اول انقلاب بوده اند ولی چهره ها متفاوت بوده است. با توجه به این مسائل که ما در زمان غیبتیم و الگوی ما امام حسین است چه باید بکنیم؟با توجه به اینکه جامعه ما انقلابی و آرمانی است و باید زمینه ساز ظهور آخرین ذخیره پروردگار باشد. باید از حکومت ولی خدا الهام گرفت درس گرفت از مکتب نورانی سیدالشهدا و شهدای مظلوم دشت کربلا باید درس گرفت و بدون کمترین ملاحضه نسبت به سران استکبار و بخصوص شیطان بزرگ این دشمن درجه یک اسلام و مسلمین باید روبه رو شد. هیچ راه دیگری هم ندریم توطئه های جدیدی در راه است، عزیزان باید مراقبت کنیم و اصلی ترین درس عاشور نیز همین است. الان زمانی است که باید به توصیه های امام حسین (ع) عمل کنیم، الان اسلام با تمام وجودش به میدان آمده از عاشورا درس گرفته ، این انقلاب از حسینیه ها و مساجد شروع شده است. وظیف ما چیست؟ باید از امام حسین (ع)درس بگیریم، امروز روز حضرت عباس است روز کسی است که از فرات لب تر نکرد، هرچه داشت در راه خدا داد، دو دستش، برادرانش ،ادبش و وفایش همه را داد.
امام جمعه کوهدشت در خطبه دوم به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت : امروز جمعه یکم آبان ماه روز تاسوعای حسینی است، روز سردار عشق و وفا است. وزیرشاه خوبان، علمدار کربلا ،سقای دشت کربلا، شهادت این بزرگوار را تسلیت عرض می نمائیم و روز شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، هنوز ابعاد شخصیت این بزرگ مرد مشخص نشده. امام فرمود مصطفی امید آینده اسلام است. شنبه دوم آبان ماه دهم محرم الحرام روز عاشورای حسینی و شهادت امام حسین(ع) است این روز را تسلیت عرض می کنیم.