احتمال جابجایی مجسمه میدان آزادگان(فرمانداری) کوهدشت/ باغ پرندگان به بوستان شیرز تبدیل می شود

اولین جلسه کمیته نامگذاری معابر پس از روی کارآمدن علی نجات نورعلی شهردار جدید کوهدشت برگزار شد. به گزارش خبرنگار کشکان، در این جلسه که اعضای کمیته نامگذاری معابر از نهادهای مختلف شامل  فرمانداری،شهرداری، شورای شهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و پست حضور داشتند، بحث تغییر نام برخی […]

IMG_4255

اولین جلسه کمیته نامگذاری معابر پس از روی کارآمدن علی نجات نورعلی شهردار جدید کوهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشکان، در این جلسه که اعضای کمیته نامگذاری معابر از نهادهای مختلف شامل  فرمانداری،شهرداری، شورای شهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و پست حضور داشتند، بحث تغییر نام برخی معابر و نامگذاری بلوار ورودی شهر از سمت روستای آبباریکی، همچنین موضوع جابجایی مجسمه (تندیس گیلگمش هزاره دوم پیش از میلاد، نماد تمدن مفرغی کوهدشت لرستان) نصب شده در میدان آزادگان یا همان فرمانداری و جایگزینی مجسمه ای متناسب با عنوان میدان (آزادگان) مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

بر همین اساس نام یکی از خیابان های مشرف به پارک شهید بهشتی متناسب با نام یکی از مناطق طبیعی همان منطقه «چال زر» نامگذاری شد.

همچنین در خصوص بلوار ورودی شهر از سمت خرم آباد، چنین عنوان شد که مصوبه شورای فرهنگ عمومی نامگذاری آن به نام آیت الله دینه وند می باشد اما با نظر مخالف برخی اعضای کمیته نامگذاری معابر مبنی بر نامگذاری قبلی یکی از خیابان های شهر به نام این عالم جلیل القدر و همجواری بلوار با بلوار مرحوم شیخ فرج اله عباسی و ضرورت توجه به مهمترین نماد میراث باستانی شهرستان کوهدشت یعنی میرملاس از بین نام های پیشنهادی برخی اعضا، نهایتاً بنا به پیشنهاد نمایندگان هنرمندان اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست میراث فرهنگی کوهدشت، نام بلوار میرملاس مورد تصویب کمیته قرار گرفت.

IMG_4252

در خصوص جابجایی مجسمه میدان آزادگان (فرمانداری) نیز چنین عنوان شد که شورای فرهنگ عمومی به علت ایجاد مشکل در برگزاری نمازهای مهم درخواست جابجایی آن را دارد که بحث و بررسی آن در جلسه به نتیجه نرسید و اعضای کمیته نامگذاری تصمیم گیری در مورد آن را به آینده موکول کردند.

برخی مخالفان جابجایی این مجسمه در جلسه چنین عنوان نمودند که این مجسمه از منظر باستان شناختی و معرفی تمدن و فرهنگ منطقه ارزش بسیار بالایی دارد و نمادی از تمدن مفرغی کوهدشت لرستان است که در موزه های اروپا موجب فخر لرستان شده است.

یکی از اعضای کمیته نامگذاری چنین پیشنهاد داد که در صورت تبدیل میدان فرمانداری به چهارراه و حذف میدان به علت بار ترافیکی مجسمه به میدان کشاورز منتقل شود تا در کنار «بلوار میرملاس» معرف قدمت و پیشینه بسیار بالای شهرستان کوهدشت باشد.

علی نجات نورعلی شهردار کوهدشت در خلال این جلسه عنوان داشت: فضای باغ پرندگان به عناون بوستان شیرز به مجموعه ای برای معرفی قابلیت های گردشگری شهرستان تبدیل می شود.

در پایان این نشست بحث نامگذاری ورودی جاده ی کوهدشت به کرمانشاه به نام راه کربلا مطرح و مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

 

تصویر تندیس گیلگمش در میدان آزادگان (فرمانداری) کوهدشت

IMG_2611