گلایه مردم از نبود پزشک کالبدشکاف در پزشکی قانونی کوهدشت+ تصویر تومار اعتراضی

به گزارش اختصاصی خبرنگار کشکان،  نبود پزشک کالبد شکافی در پزشکی قانونی کوهدشت با اعتراض گسترده مردمی مواجه شده است و مردم از سرگردانی و معطلی اجساد در سردخانه و ارجاع جنازه به مرکز استان  به شدت اعترض دارند. شماری از همشهریان چندی پیش بابت انتقال جسد برخی از اقوام و آشنایان خود برای کالبد […]

۱

به گزارش اختصاصی خبرنگار کشکان،  نبود پزشک کالبد شکافی در پزشکی قانونی کوهدشت با اعتراض گسترده مردمی مواجه شده است و مردم از سرگردانی و معطلی اجساد در سردخانه و ارجاع جنازه به مرکز استان  به شدت اعترض دارند.

شماری از همشهریان چندی پیش بابت انتقال جسد برخی از اقوام و آشنایان خود برای کالبد گشایی به مرکز استان با دفتر سایت خبری کشکان تماس گرفتند و از نبود پزشک کالبدشکافی در مرکز پزشکی قانونی کوهدشت به شدت اظهار نارضایتی نمودند.

یکی از این شهروندان گفت: به دلیل نبود پزشک جسد جوانمان به مرکز استان ارجاع داده شد و متأسفانه مسئولین مربوطه نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و کسی نیز در این زمینه پاسخ گو نیست.

این شهروند اظهار کرد: ما که جوان مان را به هر دلیلی از دست داده ایم از مسئولان انتظار داریم حداقل جواز دفن در اسرع وقت صادر گردد تا دردی به دردهای ما اضافه نشود و خانواده معزا از این بیشتر زجر نکشند.

وی در ادامه افزود: بلاتکلیفی مردم و زمان بر بودن مراحل پزشکی قانونی ناراحتی بیشتر خانواده های داغدار را در پی داشته و  انتظار می رود مسئولان فکری به حال این معضل بکنند.

شهروند دیگری که از نبود پزشک در پزشکی قانونی کوهدشت به شدت عصبانی بود و گفت: کمبود پزشک در مرکز پزشکی قانونی کوهدشت داد مردم مظلوم و مستضعف را در آورده است و از مسئولین شهری و استانی استدعا داریم فکری به حال سومین شهرستان استان بکنند.

وی افزود: انتقال اجساد برای کالبدگشایی به پزشکی قانونی زمانی باید صورت بگیرد که مرگ مشکوکی صورت گرفته باشد و به دنبال آن اولیای دم نیز شاکی باشند.

وی در پایان اظهار داشت: زیبنده این شهر نیست که کارشناس اسلحه شناسی و پزشک کالبد شکافی نداشته باشد و امید آن می­ رود مسئولین ذیربط نسب به حل این معضل در اسرع وقت اقدام نمایند.

لازم به ذکر است تصاویری که در بالا مشاهده نمودید طوماری است که توسط بزرگان این شهر نوشته و امضاء شده است. ضمناً مسئولین شهرستانی هم چون : امام جمعه محترم، رئیس شبکه بهداشت، شهردار و اعضای شورای شهر و … نیز این طومار را امضاء نموده اند.

 

۲

 

گزارش و عکس: حسین ناصری