گزارش تصویری/ همایش ۱۹ مهر و اختتامیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار کشکان، مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان و اعضاء کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان برگزار شد. همچنین همایش سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد […]

به گزارش خبرنگار کشکان، مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان و اعضاء کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان برگزار شد.

همچنین همایش سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد همراه با این مراسم اختتامیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای تحقق منویات رهبری نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از جوانان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت می کنند این کانون ها ظرفیت خوبی برای تعلیم و تربیت دینی هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام فعالیت خود را روی جوانان و مساجد متمرکز کرده اند عنوان کرد: مسجد سنگر و مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی است و در صدر اسلام نیز مساجد محل تعلیم و تربیت، قضاوت و … بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نیز از مساجد شکل گرفت و به پیروزی رسید تصریح کرد: جوانان امید آینده کشور و تاثیرگذارترین افراد در جامعه هستند از این رو تمام هجمه و فعالیت دشمن متمرکز در مساجد و روی جوانان است.

آیت الله میرعمادی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را سنگر مقابله با هجمه دشمنان دانست و گفت: اگر بتوانیم این کانون ها را منسجم و متمرکز کرده و جوانان را به سلاح ایمان مسلح کنیم تهاجم فرهنگی دشمن بی اثر خواهد شد.

وی بر ضرورت تجهیز مادی و معنوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و افزود: این کانون ها امکانات لازم را در اختیار ندارند لذا باید به امکانات مادی مجهز شوند از طرفی با آموزش های اعتقادی و اخلاقی به جوانان در این کانون ها می توان آن ها را از نظر معنوی نیز تجهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اعضاء کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با فرهنگ ولایی تربیت شوند عنوان کرد: لازم است فرهنگ اهل بیت (ع) به این جوانان آموزش داده شود.

آیت الله میرعمادی هدفمند کردن و جذاب کردن برنامه های فرهنگی و هنری مساجد را امری ضروری دانست و بیان  داشت: این کانون ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری می توانند کارهای تاثیرگذاری انجام دهند که از جمله این کارها آموزش سبک زندگی، رشد و تعالی خانواده ها، افزایش جمعیت و فرزند آوری است.

وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند راهکارهای اقتصاد مقاومتی را در محلات و خانواده ها مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد با زندگی مردم عجین شده است افزود: یکی از منویات مقام معظم رهبری ایجاد همدلی و همزبانی است که کانون ها برای تحقق این موضوع می توانند نقش آفرینی کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد لرستان نیز در این مراسم گفت: حدود ۲۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در طرح اوقات فراغت شرکت کردند.

حجت الاسلام موسوی برگزاری کلاس های تفسیر قرآن را از جمله برنامه های گردهمایی کانون های مساجد استان دانست و بیان داشت: هدف از تشکیل کانون های مساجد جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن و نفوذ آن به کشور است.

وی به وجود میثاق نامه ای در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه کانون های فرهنگی و هنری به مساجد اشاره کرد و گفت: پایگاه مقاومت بسیج، کانون های مساجد و امام جماعت آن ها باید این میثاق نامه را امضاء کرده و در مساجد قرار دهند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد لرستان افزود: با توجه به سال همدلی و همزبانی این میثاق نامه می تواند باعث شود این سه گروه با مشارکت هم کارهای فرهنگی و هنری را پیش برده و جوانان را به مساجد جذب کنند.

در پایان این مراسم به فعالان طرح اوقات فراغت کانون های مساجد استان جوایزی اهدا شد.

عکس: حسین ناصری/ کشکان
 IMG_3102
IMG_3106
IMG_3107
IMG_3111
IMG_3053 IMG_3068 IMG_3070 IMG_3091 IMG_3079 IMG_3118