جوابیه روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان به مطلب منتشره در سایت لکنا

آیا می توان تنها و تنها به بهانه عزل خود از مدیریت یک آموزشگاه استثنایی به یکباره همه چیز را تیره و تار دید و به چنین ادعایی دست زد .

images

بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری کشکان

با سلام و تقدیر از خدمات شما در عرصه اطلاع رسانی و نشر اخبار و رویدادهای استان

در پاسخ به مطلب درج شده  در پایگاه خبری لکنا  با عنوان ((نامه ای سرگشاده به مدیرکل آموزش وپرورش لرستان)) در مورخ ۹۴/۷/۱  در راستای تنویر افکار عمومی مطالبی را به عرض می رسانیم.

در ابتدا لازم است فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس را به فرهنگیان گرامی  ،دانش آموزان محترم و خانواده های ارجمند تبریک عرض نموده وبا گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، یاد و خاطره ۹۰۷شهید دانش آموز و ۱۸۷شهید فرهنگی را پاس داشته و با آرمان های مقدس این شهیدان شاهد تجدید میثاق می بندیم تا پاسدار اهداف بلندو آسمانی آنان باشیم .

شکی نیست که آموزش و پرورش مهمترین مولد منابع انسانی کشور است که کارکرد مثبت و عالمانه آن می تواند در فلاح و رستگاری جامعه و توسعه و پیشرفت در عرصه های مختلف تاثیر گذار باشد . با نگاهی اجمالی  و منصفانه بر آموزش و پرورش لرستان در  دولت تدبیر و امید متوجه خواهیم شد که در قریب دوسالی که از عمر مدیریت جدید می گذرد تلاش می شود تا  اعتدال و تدبیر در زوایای مختلف این دستگاه عظیم و پهن پیکر هویدا باشد . پژوهش مداری ،برنامه محوری و اخلاق گرایی به عنوان شعارهای محوری دستگاه تعلیم و تربیت این استان در کنار سیاست های پنج گانه مقام عالی وزارت مدام مورد توجه قرار می گیرد و بر آرامش و پرهیز از احساسات ،  افراط و تفریط تاکید می گردد .

اما در مقدمه این نامه به اصطلاح سرگشاده  نگارنده به گوشه هایی از سخنان وزیر اندیشمند و فرهیخته آموزش و پرورش مبنی بر توجه به امور فرهنگی و آموزشی و پرهیز از  سیاست زدگی اشاره می کند و تلاش می کند تا نتیجه ای مطابق با نظر و اندیشه خود از این مطالب برداشت و به مخاطبان القاء کند ، در حالی که این رویکرد چه در مقام سخن و چه در مقام عمل بارها و بارها به شهادت نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان در مورد آموزش و پرورش لرستان مورد تاکید قرار گرفته است و با مراجعه به آرشیو خبرگزارهای و نشریات می توان به اثبات آن پرداخت .

نگارنده در قسمت دیگری از سخنان خود ادعا می کند که ((آموزش و پرورش لرستان ،امروزه آنچنان در ورطه روزمرگی و یکنواختی گرفتار آمده که به سختی می توان نسبت به خروج موفقیت آمیز آن امیدوار بود.))حال این سوال برای مخاطبان مطرح است که آیا می توان تنها و تنها به بهانه عزل خود از مدیریت یک آموزشگاه استثنایی به یکباره همه چیز را تیره و تار دید و به چنین ادعایی دست زد . ( لازم به ذکر است که مستندات کمیته انتصابات در خصوص لغو ابلاغ نامبرده موجود است و به دلیل امانت داری در بیان آن صرف نظر می شود )

در حالی  که شاهدیم آموزش و پرورش با برنامه محوری در عرصه های مختلف آموزشی ،فرهنگی ،هنری و ورزشی هر روزه توفیقات متعددی را کسب می کند و فرهنگیان و دانش آموزان برای این مرز و بوم افتخار آفرینی می کنند چرا باید در آستانه بازگشایی مدارس این چنین مایوسانه  کام مردم را تلخ کرد . کسب رتبه های تک رقمی کنکور در سال ۹۳ و کسب بیش از ۱۰۰رتبه دو رقمی و ۳رقمی در سال ۹۴ و رتبه های برتر دانش آموزان در جشنواره های جابر ،نوجوان و جوان خوارزمی و رتبه های برتر فرهنگیان در الگوهای برتر تدریس و جشنواره های علمی و برگزاری شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک ایران  تنها گوشه کوچکی از افتخارات آموزش و پرورش لرستان است که برای بطلان  این ادعا ی بی اساس کفایت می کند .

و اما در قسمت دیگری  نگارنده عملکرد کمیته انتصابات را زیر سوال برده و تلاش می کند تا با یک جانبه نگری و سطحی نگری  ذهن مخاطبان را به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت کند .  باید قضاوت را در این خصوص به فرهنگیان  و مردم شریف سپرد و با تاملی بر انتصابات صورت گرفته در این دستگاه به رویکرد تعادلی ،تعاملی و تکاملی  در کمیته انتصابات پی برد . و اما در قسمت پایانی نگارنده تلاش می کند تا ارتباط بین صف و ستاد را در آموزش و پرورش خدشه دار کرده و به بیگانگی و عدم تعامل و ارتباط بین متولیان تعلیم و تربیت با نیروهای صف اول جهاد علمی و تربیتی گواهی دهد که در این خصوص به بیان جند مورد اکتفا می کنیم .

در مدت قریب به دوسال از روی کار آمدن مدیریت جدید تنها بیش از ۷هزار پیام در سامانه ارتباط با مدیر کل آموزش و پرورش ثبت  و پیگیری شده است .

ارتباط مردمی مدیر کل آموزش و پرورش به صورت مستمر یک روز در هفته با میانگین هر هفته  ۱۷۰نفر گواه دیگری بر ارتباط تنگاتنگ و مستمر فرهنگیان ،دانش آموزان و خانواده با دست اندرکاران ستادی تعلیم و تربیت لرستان است .

تشکیل اتاق خلاقیت فکری و ایده پردازی ،  اجرای طرح همگام با مدیران ،همراه با نوآوران ،تشکیل اتاق فکر مولفین فرهنگی و فرهنگیان هنرمند  و اجرای طرح از پیشکسوتان فکور تا بازنشستگان صبور و دهها طرح از این دست تنها بهانه ای است تا دستگاه تعلیم و تربیت ارتباط سازنده و موثر خود را با نخبگان ،اهالی فکر و اندیشه و نیروهای صف حفظ کند و در پرتو این تعامل از ایده های نو و اندیشه های ناب و کاربردی آنان استفاده کند .

از طرف دیگر با اعتقاد و اهتمامی که آموزش و پرورش به توسعه مشارکت  همه جانبه دارد تلاش شده تا در این دو سال این مشارکت به حد مطلوب و موثر برسد و اختتامیه شانزدهمین مجمع خرین مدرسه ساز استان با حضور قریب به ۲هزار خیر از سراسر کشور برگ دیگری از افتخارات آموزش و پرورش در پایبندی به سیاست توسعه مشارکت مقام عالی وزارت است .

در حالی که آموزش و پرورش لرستان با مشی اعتدال و تدبیر تلاش می کند تا همدلی و هم زبانی را در دستگاه تعلیم و تربیت عملیاتی کند و در اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و گفتمان ریاست محترم جمهور به دور از شعار زدگی پیشگام باشد .و همایش بزرگ مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از پیروزی انقلاب را در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار می کند معلوم نیست نگارنده در این نامه به اصطلاح سرگشاده چگونه حکم به یکجانبه نگری و حرکت های حذفی در آموزش و پرورش می دهد .

اتهام های ناورا و بی اساس نگارنده این نامه به همین جا ختم نمی شود و در جای دیگری ادعا می کند که متولیان تعلیم و تربیت حکم به تخطئه مدیران قبلی کرده و در صدد سیاه نمایی فعالیت های صورت گرفته در گذشته هستند اما بر این اتهام خود همچون سایر اتهامات دلیل  و بینه ای نمی آورد . به جرات می توان ادعا کرد که این رویه را در هیچ محفل یا مجلسی نمی توان مشاهده کرد و این مطلب صرفاً زاییده تراوشات فکری نگارنده ارجمند و محترم است .در پایان آرزو می کنیم با هم افزایی و کلان نگری  شاهد اعتلای اهداف تعلیم و تربیت در استان باشیم

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان